۳۰ مسجد البرز میزبان اجرای طرح «طراوت» می‌شوند
کد خبر: 3984448
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

۳۰ مسجد البرز میزبان اجرای طرح «طراوت» می‌شوند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز از اجرای طرح طراوت در 30 مسجد استان خبر داد و گفت: این طرح از عید غدیر امسال آغاز می‌شود و تا عید غدیر سال آینده ادامه دارد.

30 مسجد البرز میزبان اجرای طرح «طراوت» می‌شوند

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه کانون مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هدف ما احیای نقش واقعی مساجد و زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی اجتماعی و فرهنگی از طریق اجرای برنامه‌های مختلف و حمایت از استعدادهای برتر با کارآفرینی است.

وی به اجرای طرح طروات در مساجد البرز اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، ۳۰ مسجد به صورت پایلوت برای ارائه خدمات هنری، فرهنگی و اجتماعی در محلات به فرهنگسراهایی جامع الشرایط تبدیل می‌شوند.

این مسئول گفت: علی‌رغم ذهنیت عموم که مسجد فقط محل عبادت است، می‌توان با دادن کاربری عمومی به مساجد در قالب فرهنگسرا، فرصت مناسبی را برای بهره‌برداری فرهنگی از فضای مساجد، فضایی ویژه نوجوانان و جوانان را فراهم کرد.

شکری تصریح کرد: این طرح که در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی برگزار می‌شود، تقریباً 25 هزار نفر از شهروندان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح طراوت از عید غدیرخم امسال کلید خواهد خورد و تا عید غدیر سال آینده به‌صورت منسجم به فعالیت خود ادامه خواهد داد، بیان کرد: این طرح در محورهای قرآن و عترت، تربیتی، کتابخوانی، مهارتی، اردویی، سرود، نمایش، رسانه و کارآفرینی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha