مقابله با مواد مخدر نیازمند عزم جدی همه‌جانبه است
کد خبر: 3984879
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

مقابله با مواد مخدر نیازمند عزم جدی همه‌جانبه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر نیاز به عزم جدی همه جانبه دارد،‌ گفت: تمام دستگاه‌های دولتی باید در کنار شهروندان نسبت به این پدیده خانمان سوز وارد عمل شده و بخشی از فعالیت سازمانی خود را به امر مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند.

ارسالی امروز| فرهنگ آشنایی با مواد مخدر در شبکه شاد اطلاع رسانی شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سلیمان پاکزاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد، 27 تیرماه، در جلسه مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: نبود اعتبارات کافی برای کمپ‌های ترک اعتیاد که تنها مختص این شهرستان هم نیست، موجب شده این کمپ‌های قبل از اتمام فرآیند پاکسازی، فرد معتاد را دوباره در سطح جامعه رها کنند.

وی افزود: هزینه ماهانه نگهداری یک معتاد در کمپ بالغ بر 15 میلیون ریال است، شهرداری مهاباد باید موظف شود از محل بودجه فرهنگی هر ساله مبلغی را برای کمک به این موضوع در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد، بیان کرد: مواد مخدر ریشه در تمام بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی دارد و مدیران آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه‌های شاد که در اختیار دانش آموزان و والدین است، برای فرهنگ سازی و آشنایی با عوارض و عواقبت مواد مخدر در سطح جامعه با ارائه و تولید محتوا، استفاده کنند.

وی ادامه داد: مرکز دی آی سی مهاباد نیاز به یک پزشک معالج دارد و متأسفانه به علت نبود پزشک و همزمان درگیر شدن کادر درمانی به طرح ملی واکسیناسیون در نظر داریم از ظرفیت ارگان‌های نظامی از جمله ارتش برای تامین پزشک معالج در مرکز دی آی سی استفاده کنیم.

سرهنگ سردار علیزاده، جانشین فرمانده انتظامی مهاباد، در این جلسه گفت: طی سه ماهه نخست امسال کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان با 50 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 100 کیلوگرم رسید که از این مقدار 49 کیلوگرم تریاک، 43 کیلوگرم شیشه، 18 گرم حشیش 115 گرم هیروئین و بیش از پنج کیلوگرم نیز سایر مواد مخدر در سطح شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: مقابله با مواد مخدر نیاز به عزم جدی همه جانبه دارد و تمام دستگاه‌های دولتی باید در کنار شهروندان نسبت به این پدیده خانمان سوز وارد عمل شده و بخشی از فعالیت سازمانی خود را به امر مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha