سوق دادن کسب‌وکارهای خانگی به سمت شبکه‌سازی در قم
کد خبر: 3986173
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
به همت جهاد دانشگاهی قم؛

سوق دادن کسب‌وکارهای خانگی به سمت شبکه‌سازی در قم

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا شده و توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای در این طرح در استان قم در دستور کار قرار گرفته است.

یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار و کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا شده و توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای در این طرح در استان قم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شبکه‌سازی در این کسب‌و‌کارها منجر به در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات جدید، رشد جایگاه شغلی متقاضیان و پیشرانان، ایجاد روابط مؤثر و طولانی مدت، توانمندسازی خدمات قابل ارائه در کسب‌وکار، برجسته کردن خدمات و محصولات متقاضیان و پیشرانان و ایجاد نظم تیمی در کسب‌وکار می‌شود.

شریفی افزود: در فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان به دنبال هدایت و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی، استانداردسازی، کمک به برنامه‌های تولید و فروش و شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازار و نهایتا شکل‌گیری شبکه مشاغل خانگی هستیم.

وی گفت: تاکنون 10 شبکه مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم شکل گرفته است.

یادآور می‌شود، طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح در 31 استان اجرا شد.

انتهای پیام
captcha