تزریق ۲۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در همدان
کد خبر: 3986241
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

تزریق ۲۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق شده است، یادآور شد: واکسن کووبرکت از سه هفته گذشته در سبد واکسیناسیون استان قرار گرفته است.

تزریق ۲۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، امروز 3 مردادماه، در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۶۴ بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد ۶۶ نفر بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند به طوری که تاکنون موارد فوت استان به 2 هزار و ۳۲۰ نفر رسیده است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش بوده است، افزود: در این بازه زمانی تعداد موارد بستری در استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق شده است، یادآور شد: واکسن کوو برکت از سه هفته گذشته در سبد واکسیناسیون استان قرار گرفته است.

حیدری مقدم تصریح کرد: با ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد موارد فوتی بالای ۷۰ سال سن دارند و مرگ افراد زیر ۶۰ ساله‌ تنها ۵ درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود.

حیدری‌مقدم از راه‌اندازی ۱۳ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت تأکید کرد: ماهیت کرونا ویروس این است که سرایت‌پذیری بالایی دارد و نمی‌توان آن را در یک محیط جغرافیایی محدود کرد و باید تلاش کرد که مردم به یک‌باره در معرض این ویروس قرار نگیرند.

وی تأکید کرد: انواع مختلفی از هر واکسنی که در کشور وجود دارد می‌تواند موارد فوتی را کاهش بدهد و تاکنون موارد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در میان افراد واکسینه شده مشاهده نشده است.

انتهای پیام
captcha