اهدای 2 میلیارد تومانی همدانی‌ها در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم
کد خبر: 3986761
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
مسئول ستاد عتبات عالیات همدان خبر داد:

اهدای 2 میلیارد تومانی همدانی‌ها در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

مسئول ستاد عتبات عالیات استان همدان از اهدای دو میلیارد تومانی مردم این استان در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا خبر داد.

اهدای 2 میلیارد تومانی همدانی‌ها در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشممحمدعلی بادامی، مسئول ستاد عتبات عالیات استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم از سال 95، آغاز شده است، اظهار کرد: این صحن در مساحت 160 هزار مترمربع و در چهار طبقه در حال ساخت است.

وی یادآور شد: زمین این صحن از سوی حرم مطهر آماده شده و ساخت و ساز آن بر عهده ستاد عتبات عالیات ایران قرار گرفته است.

بادامی با اشاره به اینکه این صحن بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: صحن اول این طرح در حال بهره‌برداری است و برای ایام اربعین سال 98 زائرپذیر بوده اما سفت‌کاری صحن‌های دیگر رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه تل زینبیه توسط متخصصان ایرانی به شکلی بسیار زیبا از هنرهای ایرانی ـ اسلامی طراحی شده است، تصریح کرد: بر اساس برآورد سال‌های گذشته هر مترمربع از این بنا چهار میلیون تومان هزینه برداشته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان تأکید کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون همدانی‌ها با اهدای دو و نیم کیلو طلا برای ساخت این صحن مشارکت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: افرادی که تمایل دارند در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم مشارکت کنند می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899994671 به نام ستاد عتبات عالیات اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha