آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال در استان مرکزی
کد خبر: 3986835
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای 55 سال در استان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، درباره واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: از امروز، ۵ مرداد تمامی افراد گروه سنی بین 55 تا 60 سال می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از ۴ مراکز واکسیناسیون (ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک سالن ورزشی شهید ساکی، سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی، سومین مرکز تزریق واکسن واقع در انتهای خیابان قائم مقام، جنب استخر شهرداری، و مرکز تجمیعی مصلی بیت‌المقدس اراک)، مراجعه کرده و واکسن دُز اول خود را دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که بر اساس تاریخ ثبت شده در کارت واکسیناسیون، زمان تزریق دُز دوم واکسن آسترازنکا آنها فرا رسیده است نیز می‌توانند به مصلی بیت‌المقدس (درب میدان البرز) مراجعه کرده و دُز یادآور واکسن خود را دریافت کنند.

جمالیان تأکید کرد: با وجود اینکه چهارم مردادماه،  آخرین فرصت مراجعه افراد بالای ۶۰ به منظور دریافت واکسن بود، مجدداً این فرصت تمدید شده است و این گروه سنی هرچه سریع‌تر به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تا تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ حدود 214 هزار و 663 دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی اراک شده که از این تعداد 151 هزار و 489 دُز نوبت اول و 63 هزار و 174 دُز نوبت دوم بوده است و در مجموع 82.2 درصد آن تزریق شده است.

جمالیان در ادامه آمار دُز واکسن تزریق شده را در نوبت‌های اول و دوم به تفکیک بیان کرد و گفت: تاکنون از میان تعداد واکسن‌های تحویل گرفته شده 176 هزار و 406 دُز واکسن در دو نوبت به افراد بر اساس اولویت‌بندی تزریق شده است. به طوری‌که 126 هزار و 471 دُز در نوبت اول و 49 هزار و 935 دُز در نوبت دوم بوده است.

انتهای پیام
captcha