اجرای طرح «من به نماز عشق می‌ورزم» با محوریت غدیر در اراک
کد خبر: 3987271
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

اجرای طرح «من به نماز عشق می‌ورزم» با محوریت غدیر در اراک

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به برپایی نمایشگاه امامت و ولایت در اراک، از اجرای طرح «من به نماز عشق می‌ورزم» ویژه عموم مردم خبر داد.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برپایی سه غرفه کودک و نوجوان، احکام و آداب نماز و مشاوره به‌همت بنیاد غدیر و با مدیریت این نهاد در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: اشاعه فرهنگ نماز محدود به امروز و دیروز نیست و ما همواره باید برای اقامه این فریضه الهی توسط نوجوانان و جوانان در تلاش باشیم.

وی با اشاره به اقامه نماز مغرب و عشاء در فضای نمایشگاه امامت و ولایت، از استقبال خوب مردم از این نمایشگاه خبر داد و افزود: برای گسترش فرهنگ اقامه نماز باید زیرساخت‌های آن در فضای شهری آماده باشد، در این فضا اگر ظرفیت تجدید وضو بهتر فراهم می‌شد، قطعاً شاهد حضور گسترده‌تر از مردم بودیم. در این فضا طرح دعوت به نماز تحت عنوان «من به نماز عشق می‌ورزم» ویژه عموم مردم برگزار شد و هدایایی به قید قرعه تقدیم شد.

رودبارانی ضرورت نیازسنجی برای ایجاد رغبت و انگیزه برای اقامه نماز بین کودکان و نوجوانان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: تشویق به نماز باید از سنین کم انجام شود. چراکه اثرگذاری روی نوجوانان در سن تکلیف سخت‌تر از سن کودکی است. در غرفه کودک و نوجوان قصد بر این است تا جامعه هدف با معارف نماز، مهدویت و اخلاق با محوریت غدیر بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha