آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال به بالا در همدان
کد خبر: 3987469
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال به بالا در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال به بالا در استان از امروز، 9 مردادماه خبر داد.

آغاز واکسیناسیون افراد 55 سال به بالا در همدانمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از امروز، 9 مردادماه، واکسیناسیون افراد 55 سال به بالا به عبارتی متولدین 1345 به قبل در استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: افراد در این گروه سنی می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و محل تزریق واکسن، روز، ساعت را در این سامانه ثبت کنند.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شناسایی 541 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته در استان گفت: طی مدت زمان یاد شده سه بیمار کرونایی فوت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: با شناسایی این افراد مجموع مبتلایان در بخش بستری به 19هزار و 969 نفر و در بخش سرپایی نیز به 51 هزار و 161 نفر افزایش یافت همچنین با فوت سه بیمار جدید شمار افراد فوتی به دو هزار و 343 مورد رسیده است.

حال 44 بیمار کرونایی در همدان وخیم است

طاهری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته دو هزار و 343 نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که 155 مورد در بخش عادی، 18 نفر در بخش آی سی یو و حال 44 نفر وخیم گزارش شده است.

وی تأکید کرد: همچنان شهرستان‌های ملایر با سه هزار و 727 مورد، نهاوند با دو هزار و 470 مورد و شهرستان همدان با هفت هزار و 684 مورد بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

طاهری در پایان گفت: در کل کشور افرادی که لوله‌گذاری ریوی می‌شوند به‌عنوان بیماران اینتوبه شناخته شده و از آن‌ها به عنوان بیمارانی با وضعیت وخیم یاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha