جولان شدید ویروس کرونا در همدان
کد خبر: 3988825
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

جولان شدید ویروس کرونا در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: متأسفانه مردم در رعایت پروتکل‌ها و عدم حضور در اجتماعات همکاری نمی‌کنند.

جولان شدید ویروس کرونا در همدانمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متأسفانه حضور مردم در اجتماعات افزایش یافته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کم‌رنگ شده که این امر عامل مهم شیوع بیشتر ویروس شده است.

وی با اشاره به شناسایی 663 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته در استان، گفت: متأسفانه طی مدت زمان یاد شده پنج بیمار کرونایی فوت شده است.

طاهری اظهار کرد: با شناسایی این افراد مجموع مبتلایان در بخش بستری به 20 هزار و 695 نفر و در بخش سرپایی نیز به 54 هزار و 155 نفر افزایش یافت.

طاهری یادآور شد: با ثبت پنج مورد مرگ و میر به علت کرونا در شبانه‌روز گذشته شمار مرگ‌ومیر در استان به دو هزار و 384 مورد افزایش یافت.

حال 39 بیمار کرونایی در استان وخیم است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته هزار و 20 نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که 199 مورد در بخش عادی، 17 نفر در بخش آی سی یو و حال 39 نفر وخیم گزارش شده است.

وی تأکید کرد: همچنان شهرستان‌های ملایر با سه هزار و 912 مورد، نهاوند با دو هزار و 516 مورد و شهرستان همدان با هفت هزار و 985 مورد بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha