یزد در آستانه تبدیل شدن به روزهای سیاه کرونایی
کد خبر: 3988897
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

یزد در آستانه تبدیل شدن به روزهای سیاه کرونایی

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد گفت: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نوسان آمار بستری‌ها، وضعیت موج پنجم در استان شکننده است و در صورت تدوام این روند به روزهای سیاه کرونا تبدیل می‌شود.

ضعیت شکننده یزد در موج پنجم کرونابه گزارش ایکنا از یزد، ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز، 16 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 875 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، 147 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته، 169 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند گفت: اکنون تمام شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سلمانی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به هفته قبل افزود: اکنون استفاده از ماسک 39 درصد و فاصله اجتماعی در استان 47 درصد گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نوسان آمار بستری‌ها، وضعیت موج پنجم در استان شکننده است و در صورت تدوام کاهش رعایت شیوه نامه‌ها، در هفته‌های آتی به روزهای سیاه کرونا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha