عربستان ظرفیت پذیرش عمره‌گزاران را افزایش داد
کد خبر: 3989135
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

عربستان ظرفیت پذیرش عمره‌گزاران را افزایش داد

مقامات سعودی اعلام کردند که ظرفیت پذیرش عمره‌گزاران داخلی و خارجی را تا دو میلیون نفر در ماه افزایش خواهند داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، مقامات عربستان سعودی شامگاه شنبه اعلام کردند که به تدریج ظرفیت حجاج را برای رسیدن به 2 میلیون زائر در ماه افزایش می‌دهند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که از دوشنبه، 18 مرداد، به تدریج دریافت درخواست‌های عمره از کشورهای مختلف جهان را برای انجام مناسک عمره، زیارت و نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی آغاز می‌کند.

وزارت حج عربستان اعلام کرد که این پذیرش در ابتدا با ظرفیت 60 هزار عمره‌گزار شروع خواهد شد تا به تدریج به ظرفیت 2 میلیون نفر در ماه برسد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، صدور مجوز عمره از طریق دو برنامه «اعتمرنا» و «توکلنا» خواهد بود و به منظور حفظ سلامت عمره‌گزاران و زائران شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع کرونا به طور کامل اعمال می‌شود.

عبدالفتاح بن سلیمان مشاط، معاون وزیر حج و عمره عربستان اعلام کرد که این وزارتخانه تا قبل از موسم عمره سال آتی قمری با طرف‌های ذی‌ربط دیگر همکاری کرده است تا محیطی امن و راحت برای زائران بیت‌الله الحرام فراهم شود.

او در خصوص خدمات و ضوابط مربوط به پیشگیری کرونا در زمینه جابجایی عمره‌گزاران با وسائل نقلیه گفت که تعداد زائران مسافر در اتوبوس‌ها از 50 درصد ظرفیت آن تجاوز نخواهد کرد و در داخل اتوبوس فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و مواد ضد عفونی‌کننده هم در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

وی تأکید کرد زائران خارجی هم باید به هنگام ورود به این کشور با واکسن‌های تأیید شده ایمن شده باشند و همه کسانی که قصد انجام مناسک عمره را دارند باید گواهی ارائه دهند که نشان دهد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.  

عربستان سعودی مناسک عمره را که به هنگام شیوع کرونا به‌صورت کامل تعلیق کرده بود از ماه اکتبر گذشته برای افراد مقیم این کشور باز کرد.  

در همین حال هشام سعید، معاون وزیر حج عربستان اخیراً اعلام کرد که مسلمانان تمام کشورها اجازه ادای مراسم عمره مفرده را بر اساس شروط عربستان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارا هستند اما برخی، اجازه ندارند که مستقیماً از کشور خود وارد عربستان شوند.

وی گفته است که عربستان لازم می‌بیند که اجازه ورود مستقیم زائران برخی کشورها را که نام آنها به طور رسمی اعلام شده است، با توجه به دستورات وزارت بهداشت عربستان صادر نکند اما زائران این کشورها می‌توانند از طریق کشورهای مجاور و پس از گذراندن دو هفته قرنطینه و انجام آزمایش‌های لازم مربوط به بیماری کرونا، به عربستان سفر کنند.

در حال حاضر وضعیت همه‌گیری کرونا در عربستان با جمعیت حدوداً 40 میلیون نفری آن رو به بهبود است و در روز گذشته شمار فوتی‌های کرونا در این کشور به 9 نفر رسید.

انتهای پیام
captcha