مجوزی برای سفر به عتبات عالیات صادر نشده است
کد خبر: 3989400
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

مجوزی برای سفر به عتبات عالیات صادر نشده است

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در صورت صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای سفرهای عتبات عالیات آمادگی لازم برای اعزام را داریم.

مجوزی برای سفر به عتبات عالیات صادر نشده استجواد شاد، مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر سال جاری بیان کرد: تا مجوزی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ نشود، کاری انجام نمی‌شود.

وی افزود: در صورت صدور مجوز  سفر به عتبات عالیات به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی شود تا خطری برای سلامت زائران ایجاد نشود.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط و صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ما آمادگی کامل را جهت اعزام زائران و ارائه خدمات لازم به آن‌ها را داریم.

شاد اظهار کرد: شرایط و چگونگی انجام سفر و اعزام زائران وابسته به ابلاغ پروتکل‌ها از سوی ستاد ملی کرونا است، لذا سفر کردن به صورت هوایی و زمینی نیز بر اساس پروتکل‌ها انجام خواهد شد، ضمن اینکه اقدامات لازم برای ایجاد یک سفر بدون خطر برای زائران را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: در صورت عبور از پیک فعلی کرونا تصمیمات لازم را در این راستا خواهیم گرفت و لذا  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به تبع آمار مبتلایان کاهش یافته و شاهد آغاز سفرها خواهیم بود.

مدیر حج ‌و زیارت خراسان رضوی در خصوص ارائه خدمات پزشکی و درمانی برای زائران عتبات  عالیات اظهار کرد: سازمان حج و زیارت در کارگروه‌های پزشکی، راهکارهایی برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پیش‌بینی کرده و اقدامات لازم را با توجه به وضعیت کرونایی شهرها و اماکن مقدسی که زائران اعزام می‌شوند انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: سفرهای زیارتی نیازمند اجرای پروتکل‌های  ویژه برای محل اسکان، محل  طبخ غذای زائران، وسایل نقلیه مورد استفاده آنان و... است که در این راستا تصمیمات لازم اتخاذ شده و اقدامات مورد نظر در صورت صدور مجوز برای سفر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha