مدیریت شهری اراک نیاز به ایده و روحیه جهادی دارد
کد خبر: 3990142
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

مدیریت شهری اراک نیاز به ایده و روحیه جهادی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت همکاری بین این اداره کل با شورای شهر و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیریت شهری در اراک نیاز به فکر، ایده و روحیه جهادی دارد.

مدیریت شهری اراک نیاز به ایده و روحیه جهادی دارد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل این اداره در استان، امروز، 20 مرداد در نشست مشترک با اعضای شورای شهر اراک، ضرورت همکاری بین این اداره کل با شورای شهر و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیریت شهری در اراک نیاز به فکر، ایده و روحیه جهادی دارد.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به لحاظ شبکه فعالان فرهنگی ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. ساختار این نهاد به تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به شیوه‌ای طراحی شده است که نمونه دقیقی از ارتباط تشکل‌های مردمی با نظام حاکمیتی است. استان مرکزی دارای 5هزار طلبه خواهر و برادر است که حدود ۲ هزار نفر از آنها را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند و این ظرفیت حوزه‌های علمیه خصوصاً در بخش بانوان قابل سرمایه‌گذاری است. شورای شهر اراک به عنوان سیاست‌گذار مدیریت شهری می‌تواند در مورد فعال کردن این ظرفیت ویژه تدبیر کند.

عباسی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی از جنبه تعدد هیأت‌های مذهبی به لحاظ کمی وضعیت خوبی دارد و قابلیت رشد و ارتقا بیشتر را نیز داراست. در شهرستان اراک ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد و مدیریت شهری اراک می‌تواند روی ۶۰۰ گروه مردم پایه مؤمنی حساب کند که تأثیرگذاری فرهنگی اجتماعی ویژه‌ای دارند. اداره کل تبلیغات استان مرکزی ۴۰۰ خواهر فعال فرهنگی را تربیت کرده است، ظرفیت این فعالان فرهنگی می‌تواند در اختیار شورای شهر اراک قرار گیرد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمادگی دارد حلقه وصل این فعالان فرهنگی با شورا باشد.

وی افزود: فضای قرآنی شهر اراک نسبت به سایر شهرهای کشور بی‌نظیرست، اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت شورا و شهرداری و استانداری مرکزی، خانه‌ها و مؤسسات قرآنی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود و متأسفانه تعدادی از مؤسسات قرآنی که می‌توانستند در کشور برند باشند، رو به تعطیلی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: همکاران ما در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی روستای چهرقان را اطراف کمیجان شناسایی کردند که یک طلبه به همراه خواهر خود که حافظ کل قرآن بودند در حال حاضر ۹ حافظ کل تریبت کردند و ۳۱ حافظ دیگر نیز دارند که در حال اتمام حفظ خود هستند ولی این افراد در غربت کامل به سر می‌برند و مسئولان استان بالاخص مسئولان فرهنگی استان به این ظرفیت‌ها بها نمی‌دهند.

عباسی تصریح کرد: زیرساخت معنوی هسته مرکزی شهر اراک مناسب نیست و همتی از سوی مسئولان فرهنگی شهر هم برای رفع این نقص وجود ندارد. متأسفانه حمایتی هم در تقویت این زیر ساخت‌ها در هسته مرکزی شهر انجام نشده است. اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمادگی همکاری و مشارکت با شورای شهر اراک را دارد که پاتوق‌های معنوی و فرهنگی برای بانوان، جوانان و نوجوان در هسته مرکزی شهر اراک شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha