حرکت رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی اراک
کد خبر: 3990150
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

حرکت رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی اراک

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارتقاء ۷ پله ای جایگاه این دانشگاه در آخرین نظام رتبه بندی webometrics خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا کمالی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور براساس نظام رتبه بندی webometrics در جولای سال 2021 میلادی اعلام و نسبت به ماه ژانویه مقایسه شد که ارتقاء جایگاه 7 پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی اراک را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی اراک در آخرین رتبه‌بندی جهانی در جولای 2021 رتبه 2 هزار و 585 اُمین دانشگاه و در ژانویه سال 2021 رتبه 2 هزار و 776 را کسب کرده که در هر دو ماه و رتبه‌بندی، حرکت رو به جلویی داشته و نسبت به آخرین اعلام‌ها، توانسته جایگاه بهتری را کسب کند.

وی تاکید کرد: تفاوت رتبه‌بندی جهانی ماه‌های جولای تا ژانویه سال 2021، 191 درصد اعلام و همچنین درصد تغییر در جولای سال 2021، 7 است که مُهر تاییدی بر برنامه‌ریزی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای تبدیل شدن به دانشگاهی بهتر و جایگاهی والاتر است.

کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: webometric رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دنیا است که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) انجام می‌گیرد و بیش از 24.000 دانشگاه دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل کرده ‌است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه، این رتبه‌بندی هر ساله در دی و تیرماه (January & July) بروز می‌شود، گفت: نشان دادن میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد (Open Access initiatives) به منظور افزایش انتقال علم و دانش و حضور دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای از دانشگاه در فضای واقعی از مهمترین اهداف وبومتریک هستند.

 
انتهای پیام
captcha