سفرای روس و انگلیس با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کنند
کد خبر: 3990385
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
در پی انتشار عکس سفیران روسیه و انگیس؛

سفرای روس و انگلیس با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کنند

امام جمعه ابهر با اشاره به انتشار یک عکس از سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه گفت: سفرای این دو کشور باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کنند و دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی و جاسوسی سفیر انگلیس خبیث نیفتد.

سفرای روس و انگلیس با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الا‌سلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، 22 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به 26 مرداد سال 1369 اشاره و اظهار کرد: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافراز بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

وی ابراز کرد: آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند، آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه‌های فراختر از اقیانوس داشتند که از همه جا و  همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند.

وی رهایی از نفس را از ویژگی‌های برجسنه آزادگان خواند و افزود: آنان از اسارت نفس و دنیا آزاد شدند، به ظاهر اسیر بودند ولی دلی آزاد داشتند. امروزه همه وظیفه داریم از خط و فرهنگی که آنان به خاطر آن اسیر شدند، محافظت و مواظبت کنیم و تلاش کنیم این فرهنگ را به بطن جامعه بیاوریم؛ چراکه ذخیره‌های بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند که در دست دشمن غصب شده بودند.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به بیماری کرونا تصریح کرد: مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند و نسبت به تزریق واکسن سبقت و سرعت بگیرند و همه نسبت به مواسات مومنانه حساس بوده و نذورات ماه محرم را به طرف مسائل معیشتی مردم و بهداشتی روانه کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی همیشه گوش به فرمان مقام ولایت بوده،اند، بیان کرد: انتظار این است که اکنون نیز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه را به این معروف دعوت کنند.

رحیمی در آخر به انتشار یک عکس از سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه اشاره کرده و متذکر شد: سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد در آغاز ماموریتش باید تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد، همچنین رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دوپهلو این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند.

امام جمعه ابهر تأکید کرد: سفرای این دو کشور باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کنند و دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی و جاسوسی سفیر انگلیس خبیث نیفتد، دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیر کند.

انتهای پیام
captcha