نظارت 400 بازرس بر نحوه عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز
کد خبر: 3990623
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد:

نظارت 400 بازرس بر نحوه عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بازرس بر هیئت‌های مذهبی استان البرز نظارت دارند و با مواردی که اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌های کرونایی رعایت نمی‌شود، برخورد خواهد شد.

نظارت 400 بازرس بر نحوه عملکرد هیات‌های مذهبی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مراسم عزای حسینی در دهه اول ماه محرم، گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشخص و از پیش به هیئت‌های دارای مجوز اعلام شده است.

وی با اشاره به نذورات مردمی و توزیع غذا، بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندانی که نیت نذری دارند، غذاها را به‌صورت بیرون بر توزیع کنند تا از تجمع و تشکیل صف جلوگیری شود.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۰ بازرس بر هیئت‌های مذهبی استان البرز نظارت دارند و با مواردی که اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌های کرونایی رعایت نمی‌شوند برخورد خواهد شد.

ولایی‌برحق یادآور شد: چهار هزار هیئت مذهبی در سراسر استان البرز در دهه اول ماه محرم فعال هستند و در این راستا دو هزار هیئت عزاداری برنامه‌های خود را به اداره‌کل تبلیغات اسلامی اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساعات برگزاری عزاداری‌ها در طول روز مختلف است، یادآور شد: اغلب این مراسم در فضای باز برگزار می‌شود و در تمامی ساعت پیش‌ از ظهر، بعد از ظهر، عصر و شب آیین عزاداری برپا است تا از تجمع در یک ساعت خاص جلوگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: پارک‌ها، مصلی، مدارس، مساجد و هیئت‌ها همه پای کار آمدند تا شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که کمترین بی‌توجهی به اصول بهداشتی وجود نداشته باشد.

ولایی‌برحق بیان کرد: سیاست سازمان تبلیغات با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش تعداد هیئت‌ها و کمتر کردن ساعت عزاداری است تا از هرگونه تجمع و ناپرهیزی جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha