مردمی بودن؛ مهم‌ترین ویژگی جریان‌های فرهنگی
کد خبر: 3990628
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

مردمی بودن؛ مهم‌ترین ویژگی جریان‌های فرهنگی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: کنگره شهدای استان به جریان بزرگ فرهنگی تبدیل و به شکل قرارگاهی عمل می‌کند. مردمی بودن، مهم‌ترین ویژگی این جریان فرهنگی است و برای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی زمینه مناسب را ایجاد کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 23 مرداد در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که با حضور محمد جعفرپور، سرپرست شهرداری اراک برگزار شد، به مقاومت ایران در طول 42 سال گذشته در برابر دشمنی جوامع استکباری اشاره و تصریح کرد: ملت ایران در تمام سال‌ها با الهام‌گیری از مکتب سیدالشهداء(ع) و عاشورا در مسیر پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی و ... گام برداشته است و در مکتب انقلاب اسلامی فرهنگ و مکتبی باارزش‌تر از عاشورا سراغ نداریم.

وی با اشاره به اشاعه فرهنگ شهادت‌طلبی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت را 2 محور کلیدی مکتب انقلاب اسلامی است و رمز موفقیت‌ها و پیروزی های بزرگ ملت ایران در تمامی عرصه‌ها همچون دفاع مقدس دانست و بیان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی تنها به جوانان دهه 50 و 60 خلاصه نمی‌شود، شاهدیم که جوانان دهه 70 و همچنین دهه 80 با لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب جان را در طبق اخلاص گذاردند.

کریمی ضرورت گام برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه ما در لباسی که خدمت می‌کنیم باید مروج فرهنگ و مکتب عاشورا و انقلاب باشیم. بدون تردید فرهنگ ایثار و شهادت اهم اقدامات در مقابله با دشمنان در جنگ نرم است.

وی اضافه کرد: نقش مردم یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس است و از همین عامل برای کسب پیروزی‌های دیگر باید استفاده شود. امروز باید بکوشیم مشارکت مردمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محقق شود و اگر آحاد جامعه برای هر مسئله‌ای پای کار باشند، قطعاً اقدامات ماندگار انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشارکت بیش از 3هزار فعال فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... از اقشار مختلف مردم باعث رقم خودن کنگره شهدای استان شد، اظهار کرد: بزرگترین دستاورد برگزاری کنگره شهدای استان تشکر زیبای مقام معظم رهبری بود که خستگی را از تن همه برگزارکنندگان بیرون آورد و قوت قلب بزرگی بود. البته معظم‌له از ما مطالبه کردند که کار با قوت ادامه دهیم و امروز مکلفیم پیرو فرمایش ایشان در ادامه راه کنگره نقش‌آفرین باشیم.

کریمی تأکید کرد: کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان به جریان بزرگ فرهنگی تبدیل و به شکل قرارگاهی عمل می‌کند. مردمی بودن، مهم‌ترین ویژگی این جریان فرهنگی است و برای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی زمینه مناسب را ایجاد کرده است.

وی راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی و جمع‌آوری اسناد حوزه دفاع مقدس را از دیگر دستاوردهای مهم کنگره شهدا برشمرد و اضافه کرد: ستاد کنگره ظرفیت بزرگی است که برای انجام اقدامات و فعالیت‌ها در راستای تقویت مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارد. بیش از ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ستاد کنگره فعال و در موضوعات تخصصی نقش‌آفرین هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان در پایان بیان کرد: در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغار به کار دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می‌رود اهتمام و توجه بیشتری به فرهنگ ایثار و شهادت شود و شهرداری و شورا در این حوزه پیشگام باشند.

انتهای پیام
captcha