مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی، مرکز واکسیناسیون می‌شود
کد خبر: 3991521
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی، مرکز واکسیناسیون می‌شود

آستان قدس رضوی با هدف پشتیبانی بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بخشی از مجموعه تربیت بدنی این آستان در بلوار فردوسی مشهد را برای ایجاد مرکز واکسیناسیون در اختیار این دانشگاه قرار می‌دهد.

مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی، مرکز واکسیناسیون می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، پس از صدور دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسیج امکانات برای مقابله با موج پنجم کرونا، همه سازمان‌ها و بنیادهای زیرمجموعه این آستان پای‌کار آمده‌اند تا پشتیبان کادر درمان و حامی بیماران کرونایی باشند.

راه‌اندازی بخش ویژه با ظرفیت ۱۰۰ تخت در بیمارستان رضوی، اهدای ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال، اهدای ۱۰۰ هزار سرم تزریقی توسط داروسازی ثامن، اختصاص ۳۰ میلیارد ریال  برای واکسیناسیون مردم حاشیه شهر و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی بین هیئات عزاداری از جمله این اقدامات تا به امروز بوده است.

بنیاد کرامت رضوی نیز که پیش از این با تبدیل زائرسرای رضوی به مرکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی، حمایت‌های خود از کادر درمان و بیماران را گسترش داده بود، در اقدامی جدید بخشی از فضای موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس را برای اجرای طرح ملی واکسیناسیون اختصاص خواهد داد.

آمادگی دو مرکز آستان قدس در حاشیه شهر برای واکسیناسیون

محمد حسین استاد آقا،  مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی  افزود: همچنین در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در کنار مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس، زائر شهر رضوی واقع در شهرک طرق و مجتمع ورزشی آستان قدس در شهرک شهید رجایی مشهد نیز برای انجام واکسیناسیون را در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که به منظور واکسیناسیون ساکنان حاشیه شهر مشهد، مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که 3 میلیارد تومان آن توسط آستان قدس رضوی با دستور تولیت این آستان تامین شده و مابقی آن را نیز دانشگاه علوم پزشکی تامین خواهد کرد.

آغاز به کار، از ابتدای هفته آینده

علیرضا تاج فیروز، مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: دستورات ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس برای مقابله به کرونا و کمک به مردم مشهد سرلوحه همه اقدامات ما قرار گرفته است .

وی افزود: آستان قدس رضوی با هدف پشتیبانی بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بخشی از مجموعه تربیت بدنی این آستان در بلوار فردوسی مشهد را برای ایجاد مرکز واکسیناسیون در اختیار این دانشگاه قرار خواهد داد.

تاج فیروز بیان کرد: در همین راستا با هماهنگی‌ مرکز بهداشت ثامن، انجام واکسیناسیون طبق اولویت‌بندی وزارت بهداشت، فضایی در مجموعه ورزشی آستان قدس برای استقرار تیم‌های مرکز بهداشت در نظر گرفته شده و از شنبه هفته آینده واکسیناسیون در این محل آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha