نوجوان 16 ساله؛ کوچک‌ترین فوتی کرونایی در استان مرکزی
کد خبر: 3991642
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

نوجوان 16 ساله؛ کوچک‌ترین فوتی کرونایی در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متأسفانه دختر ۱۶ ساله‌ای که در بیمارستان امیرکبیر در اثر بیماری کرونا بستری شده بود جان خود را از دست داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، اظهار کرد: متأسفانه در روزهای گذشته تعداد مبتلایان در بین سنین پایین نسبت به موج‌های قبلی بیشتر شده و کودکان و نوجوانان را بیشتر درگیر می‌کند که این زنگ خطری برای خانواده‌هاست.

وی افرود: دختر ۱۶ ساله‌ای که بر اثر کرونا جان خود را از دست داد هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نداشت. او از یکی از شهرستان‌های استان به این بیمارستان منتقل شده بود و علی‌رغم تلاش کادر درمان فوت کرد و خانواده‌ای داغ عزیزی را دید که شاید می‌شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روزها از فوت او جلوگیری کرد.

جمالیان گفت: در حال حاضر و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار بستری در سنین کم در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری شده‌اند و ۳ مورد نیز در nicu و ۲ مورد در picu بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تسلیت به خانواده این نوجوان افزود: مرگ کودکان و افراد کم سن و سال کابوسی است که این روزها متاسفانه دامن ما را گرفته است و چیزی که قبل تر از آن می‌ترسیدیم اکنون با آن مواجه شده‌ایم.

وی گفت: فرزندان ما ثمره زندگی ما و امید روزهایی هستند که کل زندگی را برای آنها می‌خواهیم حال باید شاهد پر پر شدن کودکانی باشیم که با رفتنشان خانواده‌ای را غرق ماتم و اندوه می‌کنند و کشیدن خط پایان بر این ماجرای تلخ میسر نمی‌شود مگر با اتحاد، همدلی و یکصدایی در مهار این ویروس منحوس.

او در پایان تصریح کرد: شهروندان با مشاهده علامت‌های این بیماری فورا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و افرادی که سن واکسیناسیون به آنها تعلق می‌گیرد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به این مهم اقدام کنند تا هر چه بیشتر به سمت ایمنی جمعی در استان پیش برویم و در حال حاضر نیز مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه افراد و تمام گروه‌های سنی است.

انتهای پیام
captcha