۳۱ شهریور؛ مهلت ارسال آثار به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس
کد خبر: 3991880
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد:

۳۱ شهریور؛ مهلت ارسال آثار به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس را تا ۳۱ شهریورماه امسال اعلام کرد.

۳۱ شهریورماه؛ مهلت ارسال آثار به کنگره سراسری شعر دفاع مقدسمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستات خبر داد و گفت: این کنگره شعر در پنج بخش عمومی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش عمومی، موضوع اصلی شعر ارسالی دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و در بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، موضوع اصلی اشعار ارسالی شهدای مقاومت و مدافعان حرم استان باشد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریورماه امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی لرستان، خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند ۹، جنب ترمینال شرق، پلاک ۱، کد پستی ۶۶۸۳۳-۶۸۷۶۶ تلفن: ۳۳۳۱۸۸۳۶-۳۳۳۱۸۸۳۷ با پیش شماره ۰۶۶ فکس ۳۳۳۱۸۸۳۵ و یا شماره واتساپ ۰۹۳۹۴۷۲۴۲۰۶ ارسال نمایند.

وی ادامه داد: از شرایط شرکت در این جشنواره این است که اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در کنگره یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به اینکه اشعار به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود، افزود: محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تماس در انتهای اشعار درج شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، دستاورد‌های این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی امتیاز ویژه خواهد داشت. اشعار در پنج بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد.

وی تأکید کرد: اشعار منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و در این بخش نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا شده و اشعار برتر هر بخش ویرایش و در مجموعه‌های جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تاکنون ستاد کنگره شش هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان، سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و کانون فرهنگی تربیتی ادب لرستان جهت مشارکت در برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: هر کدام از ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های استان تمایل به مشارکت در برگزاری این جشنواره داشته باشند مانعی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha