روند بیماری کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است
کد خبر: 3992577
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

روند بیماری کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: روند بیماری در آذربایجان شرقی رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

روند بیماری کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، اول شهریورماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه ادارات استان در روزهای پنجشنبه تعطیل نیستند، ساعت کاری آنها ۷:۳۰ تا ۱۴ ظهر است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های شغلی ۲ نیز با شرط رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

پورمحمدی با اشاره به فعالیت بازارها و پاساژها با رعایت تمامی دستوالعمل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز، ادامه داد: گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز همچنان تعطیل هستند.

وی با بیای اینکه سویه دلتای ویروس کرونا از شرق کشور وارد شده، گفت: با وجود اینکه پیک بیماری در استان‌های شرقی در حال کاهش است ولی این یک واقعیت تلخ است که روند ابتلا در استان‌های غرب و شمالغرب در حال افزایش است.

پورمحمدی اظهار کرد: روند بیماری در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان، گفت: با همکاری ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون به ۸ مرکز افزایش یافته که طی ۵ روز آینده ۴ مرکز دیگر نیز اضافه می شود.

وی تصریح کرد: ۳۳ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند که از متوسط کشوری بیشتر است و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند.

پورمحمدی با تاأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: خوشبختانه تاکنون بازاریان و اصناف استان با مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا به خوبی همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha