مادر شهید «مجید شهریاری» آسمانی شد
کد خبر: 3993332
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

مادر شهید «مجید شهریاری» آسمانی شد

مادر شهید «مجید شهریاری»، دانشمند هسته‌ای کشور در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

مادر شهید «مجید شهریاری» آسمانی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، قمرتاج زینعلی، مادر شهید «مجید شهریاری»، دانشمند هسته‌ای کشورمان، که از چند روز پیش در اثر ابتلا به بیماری کرونا به کما رفته بود، صبح امروز، پنجم شهریورماه دار فانی را وداع گفت.

فرید شهریاری، برادر شهید شهریاری با بیان اینکه امروز مراسمی برگزار نخواهد شد و مراسم تشییع و تدفین اطلاع‌رسانی می‌شود، از همه مردم شریف و هم‌استانی‌ها تقاضا کرد به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا از تجمع در این مراسم خودداری کنند.

مجید شهریاری متولد 16 آذر سال 45 در زنجان و استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای کشور است که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ ترور شد.

وی با کسب رتبه دوم در سال ۱۳۶۳ در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رشته مهندسی الکترونیک پذیرفته شد. سپس در سال ۱۳۶۷ باکسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در نهایت در سال ۱۳۷۷ موفق شد که دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیر کبیر دریافت کند.

او پس از استعفاء از دانشگاه امیرکبیر به خاطر نبود بستر مناسب برای همکاری وی در سال ۱۳۸۰ به دانشگاه شهید بهشتی پیوست و در سال ۸۵ با راه‌اندازی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیئت علمی آن درآمد.

شهید مجید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران سرانجام در تهران در 8 آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقان در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام
captcha