فعالیت ۲۲ موکب مجوزدار در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3994094
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

فعالیت ۲۲ موکب مجوزدار در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۲ موکب پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و بقیه در خاک ایران فعال است.

فعالیت ۲۲ موکب مجوزدار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن حکمتیان، رئیس ستاد عتبات عالیات استان روز گذشته، 8 شهریوماه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۲ موکب پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و بقیه در خاک ایران فعال است.

حکمتیان با بیان اینکه از ظرفیت موکب‌های اربعین در مواقع بروز حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و همچنین در بحث محرومیت‌زدایی، مقابله با بیماری کرونا، سازندگی، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه، همدلی و مواسات استفاده می‌شود افزود: در زلزله سی‌سخت بسیاری از موکب‌های کشور مستقر بودند و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا برای آسیب دیدگان از زلزله طبخ می‌شد.

وی به سهم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره و اضافه کرد: برای جمع آوری این مبلغ نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و مردم می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۴۵۱۳ بانک ملی یا شماره‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۸۴۶۹۷ بانک تجارت و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۵۸۲۲۴ و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۲۳۶۹ بانک سپه واریز کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح بنای نور برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: افراد می‌توانند برای سهیم شدن در ساخت عتبات عالیات کشور عراق از یک تا ۱۵۰ میلیون تومان را در بانک رسالت متعهد شوند و پرونده تشکیل دهند. تاکنون ۲۰۰ پرونده با مشارکت خیران در استان درقالب این طرح تشکیل شده و افراد ازیک تا ۶۰ میلیون را متعهد شده‌اند.

حکمتیان همچنین به مأموریت ستاد عتبات عالیات استان در ساخت یکی از درب‌های حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا خبر داد و گفت: در همین خصوص کارگاه ساخت درب باب‌المهدی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل و مجهز می‌شود و به زودی کار ساخت درب حرم امام حسن عسکری(ع) در همین کارگاه نیز آغاز می‌شود. سهم استان برای ساخت درب باب‌المهدی ۲ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha