«نخست‌وزیر مکتبی»؛ عنوان ویژه‌برنامه هفته دولت رادیو قرآن + صوت
کد خبر: 3994180
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

«نخست‌وزیر مکتبی»؛ عنوان ویژه‌برنامه هفته دولت رادیو قرآن + صوت

رادیو قرآن در هفته دولت، ویژه‌برنامه «نخست‌وزیر مکتبی» را جهت بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر با هدف آشنایی مخاطبان با سیره و منش این شهیدان به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایکنا، همزمان با هفته دولت و عملیات کم‌سابقه تروریستی علیه مقامات ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰، که به شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران، شهیدان رجایی و باهنر و تنی چند از همراهان آن‌ها انجامید، ویژه‌برنامه «نخست‌وزیر مکتبی» از سوی گروه تولید و تأمین رادیو قرآن پخش می‌شود.

بیان چکیده‌ای از زندگینامه و صفات و منش شهید محمدعلی رجایی، معلم و اسوه‌ای که هنر زیستن را آموخته است و تجلی اخلاص و تقوای شهید رجایی در تصمیمات اجرایی ایشان و پخش فرازهایی از تلاوت‌های ناب قاریان ایران و جهان از جمله آیتم‌های این برنامه است.

از دیگر بخش‌های این برنامه، پخش صحبت‌های ایشان در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 1360 پیرامون قرآن کریم بود که بخشی از این سخنان در ادامه خواهد آمد؛ «هنگامی که در هر جمعی قرآن خوانده شود، غیر ممکن است در فطرت‌های پاک آن جمع، انقلاب ایجاد نشود، حتی این قرآن‌خوانی موجب ایجاد کشش در فطرت‌های آلوده می‌شود که بنا بر درجات آلودگی فطرتشان این کشش در آنها باقی خواهد ماند یا اینکه آنها به همان آلودگی باز می‌گردند.

قرآن خواندن با صوت، کافی است، اما لازم نیست، بنابر این مهم، خواندن قرآن است. شما قاریان و حافظان می‌توانید راه ورود به قرآن و اسلام باشید، بنابر این در هر جا هستید سعی کنید تا جلسات مکرر و مفصلی از قرآن دائر و جوانان را به قرائت قرآن تشویق کنید و یادشان کنیم.

بنابر این تأکید می‌کنم؛ جلسات تعلیم قرائت قرآن با صوت و لحن هرچه بیشتر در کشور زیاد شود. وظیفه دوم شما(قاریان و حافظان) این است که به بچه‌ها تأکید کنید، قرآن را حفظ کنند.»

کد

یادآور می‌شود، ویژه‌برنامه «نخست‌وزیر مکتبی» تا 11 شهریورماه به تهیه‌کنندگی فاطمه گنجی از ساعت ۹:۴۰ به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه رادیویی قرآن (موج FM ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) تقدیم مخاطبان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha