واکسیناسیون عمومی پیش شرط اصلی آموزش حضوری است
کد خبر: 3994453
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

واکسیناسیون عمومی پیش شرط اصلی آموزش حضوری است

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پیش شرط اصلی برقراری آموزش حضوری مدارس از اول مهرماه ایمنی و سلامت معلمان، دانش آموزان و اولیا است.

واکسیناسیون عمومی پیش شرط اصلی آموزش حضوری استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 10 شهریورماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، گفت: اعضای ستاد آموزش و پرورش استان در ستاد ملی در بحث بازگشایی همیشه عملکرد خوبی داشته‌اند و به تاکید وزیر پیشین نظام آموزشی هرگز تعطیل نبوده ولی هیچ شیوه آموزشی جایگزین حضوری نخواهد بود و از این جهت آسیب های را مواجه شده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که باید سبک زندگی کرونایی تطبیق داده شود، افزود: در ایام کرونایی با تلاش‌های فرهنگیان و همکاری اولیا شاهد کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور و ارتقا سوادآموزی استان بوده‌ایم.

پورمحمدی، گفت: در ستاد ملی طرح های مختلف برای بازگشایی مدارس مطرح شده و تمهیدات لازم در حال تصویب و عملیاتی شدن است چرا که با ابتکارات وزارت شبکه شاد با سرعت استقرار یافت و از آموزش عالی زودتر اقدام کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پیش شرط آموزش حضوری مدارس از اول مهر واکسینه کردن کادر آموزش و پرورش است و واکسن ویژه دانش آموزان و اولیا مربوط به سراسر کشور است و دیگری تامین فضاهای آموزشی کافی است که هرساله تاکید می‌شود و همکاری جدی روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و ادارات با همکاری شهرداری و دیگر ارگان ها به شایستگی انجام شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی برای اینکه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد نیز جدی گرفته شود و خیرین و متولیان نیز در این امر بکار گرفته شود.

پورمحمدی، در خصوص بکارگیری نیروی خدماتی در سیستم تعلیم و تربیت قول پیگیری داد و در پایان گفت: پیشنهاد تشکیل کلاس‌ها با جمعیت 30 نفره در این جلسه تصویب می شود و بعد از مجوز ستاد مبارزه با کرونا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha