قرآن محور اسناد بالادستی تمام دستگاه‌ها باشد
کد خبر: 3994528
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

قرآن محور اسناد بالادستی تمام دستگاه‌ها باشد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: قاعده و قانون این است که قرآن محور برنامه‌های نه تنها سازمان تبلیغات اسلامی، بلکه باید محور اسناد بالادستی برنامه‌ها و اهداف تمام دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام جواد شیرین‌آبادی فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، ۱۰ شهریورماه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و معاون فرهنگی این مجموعه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، خدمت در سنگر و نهضت تبلیغات اسلامی توفیق بزرگی است که امید است با یاری خدا و کمک مجموعه به بهترین شکل محقق شود.

وی ضرورت به خدمت گرفتن نیروهای جدید و بهره‌گیری از تجربیات افراد با تجربه در کنار یکدیگر را مورد توجه و تأکید قرار داد و افزود: تمام هدف ما توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و توسعه این فرهنگ است. خدمت به جامعه قرآنی و فعالیت در این عرصه از مزیت‌های کار در تبلیغات اسلامی دانست و تمام توان خود و مجموعه را به کار خواهیم گرفت تا برنامه‌ها به خوبی و در راستای اهداف عالیه سازمان پیش رود.

فراهانی با اشاره به سند تحول سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: قاعده و قانون این است که قرآن محور برنامه‌های نه تنها سازمان تبلیغات اسلامی، بلکه باید محور اسناد بالادستی، برنامه‌ها و اهداف تمام دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ باشد نه پیوست آن.

وی ادامه داد: تمام هدف بر این است که بر تلاش خود بیفزاییم تا قرآن را محور فعالیتی خود در زمینه‌های مختلف قرار دهیم و بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و کاربردی بسیار غنی آیات الهی در حوزه‌های مختلف اجتماعی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. مباحث اجتماعی باید به صورت علمی از طریق نهادینه شدن مبانی قرآن در جامعه برطرف شود.

فراهانی ضرورت توجه به مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: تقریباً دو سال درگیر بیماری کرونا هستیم و هیچ‌کس از حال مراکز قرآنی خبری ندارد، مؤسسات به دلیل ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد دچار مشکلاتی هستند که باید برطرف شود. مراکز قرآنی در این 18 ماه علاوه بر اینکه درآمدی نداشتند، هزینه‌های اضافه نیز داشتند و در این مدت زیرساخت و بستری در فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها برای جامعه مخاطب فراهم نبوده است و این امر وظیفه ماست تا گام به گام در کنار تمام مؤسسات و مراکز قرآنی به ویژه در شهرستان‌ها باشیم.

وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی برای شکل‌گیری چیزی کمتر از شرکت‌های تجاری ندارند، اما با وجود ظرفیت این مراکز متأسفانه حمایت‌هایی از آنان همچون اختصاص زمین، معافیت از مالیات، بهره‌مندی از وام‌های مشاغل آسیب‌دیده از کرونا صورت نگرفته است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

فراهانی با اشاره به اینکه تقویت جایگاه بانوان قرآنی استان باید رسیدگی شود، اظهار کرد: تشکیل مردمی سازی تبلیغ و قرآن یکی از برنامه‌های در دستور کار است. در نظر داریم همه مردم قرآنی شوند، از قاریان و حافظان انتظار داریم در این عرصه ما را یاری کنند تا تمام مردم با آیات الهی مأنوس باشند. رفع اشکال عموم مردم در روخوانی ساده کلام وحی برعهده ماست و باید در این عرصه بیشتر فعالیت کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان با تأکید براینکه کرسی‌های تلاوت و جلسات خانگی قرآن باید احیا و تقویت شود، بیان کرد: جریان‌سازی شهری و رسانه‌ای قرآن مدنظرست که با انجام این اقدامات خواهیم توانست دستورات الهی را در سبک زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم.

انتهای پیام
captcha