مدرسه قانون و قانون‌گذاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3995066
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و پژوهشکده شورای نگهبان؛

مدرسه قانون و قانون‌گذاری برگزار می‌شود

دوره آموزشی مدرسه قانون و قانون‌گذاری با همکاری مشترک مرکز آموزش و نوآوری پژوهشگاه قوه قضاییه و پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه، این دوره آموزشی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از 16 شهریورماه تا هفتم مهرماه امسال با تدریس اساتید حقوق عمومی و حقوق اساسی برگزار خواهد شد.
 
مبانی فقهی – حقوقی نظام قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی با تدریس آیت‌الله عباس کعبی و علی بهادری جهرمی، نظارت شرعی بر قوانین و مقررات با تدریس آیت‌الله محمدعلی مدرسی‌یزدی و محمدعلی فراهانی، آسیب‌شناسی فرایند قانون‌گذاری مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری با تدریس عباس کدخدایی و سید‌حجت‌الله علم‌الهدی، آشنایی با پایگاه و نرم‌افزارهای مربوط به اسناد حقوقی و قانونی با تدریس محمدرضا اصغری و معناشناسی و روش‌شناسی تنقیح قوانین و مقررات با تدریس مهدی مهدی‌زاده از جمله موضوعات این دوره آموزشی است.
 
اصول و فنون قانون‌گذاری توسط باقر انصاری، تفسیر قانون از سوی محمد بهادری‌جهرمی، نظام حقوقی حاکم بر فرایند قانون‌گذاری با تدریس سید‌مجتبی حسینی‌پور و محمدهادی راجی، دادرسی اساسی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی توسط محمد ابوالحسنی و هادی طحان‌نظیف، نظارت بر مقررات با تدریس ابوالفضل درویشوند و جایگاه صلاحیت‌های مراجع واضع هنجار و سلسله مراتب هنجارها توسط حامد نیکونهاد از دیگر موضوعاتی است که در دوره آموزشی مدرسه قانون و قانون‌گذاری تدریس خواهد شد.
 
علاقمندان برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند 11 تا 15 شهریورماه جاری با مراجعه به نشانی اینترنتی https://evnd.co/Mmpwk نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
 
در انتهای این دوره آموزشی، گواهینامه رسمی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha