احتمال افزایشی شدن آمار کرونا در استان مرکزی وجود دارد
کد خبر: 3995075
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

احتمال افزایشی شدن آمار کرونا در استان مرکزی وجود دارد

استاندار مرکزی گفت: احتمال افزایشی شدن روند بیماری کرونا در استان طی یکی دو هفته آینده وجود دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۱۳ شهریور در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به علل افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان، ضرورت توجه به رعایت مصوبات از سوی فرمانداران را مورد تأکید قرار داد و گفت: در هفته دوم شهریور موارد ابتلا به کرونا در خنداب 2 برابر افزایش را نشان می‌دهد و این امر زنگ خطری برای شهرستان است. همچنین از اراک نیز آمار خوبی در حوزه مبتلایان به بیماری گزارش نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان در خصوص آمار مبتلایان به بیماری باید بررسی و ارزیابی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد سیر نزولی پیک پنجم در کشور و در برخی از شهرستان‌های استان هستیم، اما در برخی شهرستان‌ها مثل اراک با افزایش قابل توجهی روبرو هستیم و این نشان می دهد که روند صعودی در استان تا یکی دوهفته آینده ادامه دارد.

به‌گفته آقازاده باید ارزیابی شود که مراسم‌های عزاداری و محرم در این روند فزونی تأثیر داشته است یا خیر؟ میزان عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز باید تحلیل شود. چراکه با تحلیل‌ها می‌توان نقطه‌ای که آسیب می‌زند را شناسایی و براساس آن تصمیم‌گیری کرد. اگر در ۱۰ روز آینده آمار افزایشی باشد، جزو استان‌های اول کشور خواهیم بود و نباید چنین اجازه‌ای داده شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز به لزوم برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش را متذکر شد و افزود: شهرستان‌ها در هفته جاری جلسات شورای آموزش و پرورش را با محوریت بررسی مکانیزم بازگشایی مدارس برگزار کنند و استان نیز آخر هفته جلسه شورای آموزش و پرورش را برگزار می‌کند.

آقازاده ادامه داد: تا امروز ۶۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده و ۴۰ درصد جمعیت هدف استان پوشش داده شده است، این رقم، قابل توجه و مطلوب است، اما با توجه به سالمند بودن استان مرکزی امیدواریم که این روند تسریع شود. همچنین در هفته جاری که ۱۰ میلیون دُز و تا پایان شهریورماه نیز حدود ۴۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود، امیدست استان سهم خود را از این واکسن‌ها بگیرد.

وی بیان کرد: استان در میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها همچنان وضعیت خوبی دارد. چراکه بالاتر از میانگین کشور دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود، اما متاسفانه افزایش بیماری را در برخی از شهرستان‌ها شاهدیم، چهار شهرستان دارای وضعیت نارنجی به سه شهرستان کاهش یافت و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند و هفته آینده شهرستان‌هایی که روند صعودی بیماری را دارند باید پاسخگو باشند و تحلیل خود را ارائه دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت استان‌های هم‌جوار مرکزی، اظهار کرد: در حال حاضر استان‌های همسایه مانند استان لرستان، قم، همدان و اصفهان روند افزایشی نامناسبی را در روزهای اخیر تجربه کرده‌اند و از این نظر باید مراقب استان بود و شهرستان‌های اراک و ساوه نیز دقت بالایی داشته باشند تا شاهد کاهش روند بیماری باشیم.

انتهای پیام
captcha