افزودن بخش ایده‌پردازی به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3995756
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

افزودن بخش ایده‌پردازی به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اضافه شدن بخش مسابقه طرح، ایده‎پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بخش مسابقه طرح، ایده‎پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه شده است.

وی افزود: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی و توجه دادن هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره افزوده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این بخش به منظور کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده است.

وی یادآور شد: امیدوارم این بخش با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه شده و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.

انتهای پیام
captcha