مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) شیراز شبانه‌روزی شد
کد خبر: 3996160
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) شیراز شبانه‌روزی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از شبانه‌روزی شدن مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) در شیراز خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 17 شهریورماه در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، با گرامیداشت روز اپیدمیولوژی، نقش این گروه از جامعه پزشکی در بحران کروناویروس را بسیار مهم و اساسی دانست و به پاس تلاش در جبهه سلامت و همراهی کادر درمان، قدردانی کرد.

وی از شبانه‌روزی شدن مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) خبر داد و افزود: با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن علیه کروناویروس از سوی وزارت بهداشت، با همکاری سپاه فجر استان، مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) شیراز بدون هیچ‌گونه تعطیلی، به صورت شبانه‌روزی فعال شد.

لطفی از همکاری سپاه فجر استان، نیروهای نظامی و انتظامی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نظر وزارت بهداشت مبنی بر تسریع در ایمن‌سازی عمومی در برابر کروناویروس، ابراز امیدواری کرد: در صورت افزایش میزان سهمیه واکسن به استان فارس، مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون علیه کرونا افزایش می‌یابد.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان‌های استان، از تیم‌های نظارتی دانشگاه خواست تا دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در برخی از شهرستان‌ها را بررسی و سریعا برای بهبود آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قدرت بالای سرایت‌پذیری نوع جهش یافته کروناویروس هندی و انتقال گسترده آن در بین افراد جامعه، نباید حساسیت‌ها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یابد، چراکه وضعیت استان را بحرانی‌تر می‌کند.

لطفی در ادامه این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جان‌باختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha