مشارکت موکب‌های همدان در تهیه خشت‌ طلای صحن عقیله
کد خبر: 3996526
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان خبر داد؛

مشارکت موکب‌های همدان در تهیه خشت‌ طلای صحن عقیله

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان بیان کرد: تعدادی از موکب‌های همدان اقدام به تهیه خشت طلا و خرید چندین متر از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا کرده‌اند که مبلغ آن حداقل بالای 150 میلیون برآورد شده و به آن‌ها سند افتخار داده شده است.

مشارکت موکب‌های همدان در تهیه خشت‌ طلای صحن عقیلهمحمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به تشریح میزان مواسات مؤمنانه در چهار ماه اخیر پرداخت و گفت: در مدت مذکور بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان، از سوی موکب‌های خدمات‌رسانی در قالب بسته‌های معیشتی، طبخ غذای گرم، توزیع لوازم بهداشتی، آزادی زندانی و... داشته‌اند که در حاشیه شهرها، شهرستان‌ها و مراکز استان انجام شده است.

وی مطرح کرد: تعدادی از این موکب‌ها اقدام به تهیه خشت طلا و خرید چندین متر از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا کرده‌اند که مبلغ آن حداقل بالای 150 میلیون برآورد شده و به آن‌ها سند افتخار داده شده است.

بادامی توضیح داد: هر سندی در صحن عقیله چهار میلیون تومان و هر خشت طلایی سه میلیون تومان است که این مبالغ در موکب‌ها از طریق خیرین جمع‌آوری شده است و امسال این مبلغ قابل توجه بود.

بادامی همچنین از حضور هفت موکب از استان همدان در کشور عراق در ایام اربعین خبر داد و گفت: این موکب‌ها با بیش از ۲۶۰ خادم از ۲۰ موکب، تحت عنوان نیروی انسانی اعم از خانم و آقا از ۲۸ شهریور تا هفتم مهرماه در شهر کربلا مستقر و خدمات خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: افرادی که تمایل دارند در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم مشارکت کنند می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۹۴۶۷۱ به نام ستاد عتبات عالیات اقدام کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان تأکید کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون همدانی‌ها با اهدای دو و نیم کیلو طلا برای ساخت این صحن مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha