آغاز پویش «شور عاطفه‌ها» در هرمزگان
کد خبر: 3997011
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

آغاز پویش «شور عاطفه‌ها» در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از آغاز پویش «شور عاطفه‌ها» و خرید تبلت هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند استان در آستانه سال تحصیلی جدید، خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، جلیل تراهی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، ظهر امروز، ۲۱ شهریورماه، در نشستی خبری در خصوص ویژه‌برنامه «شور عاطفه‌ها»، اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن جشن عاطفه‌ها با ایام محرم و صفر این برنامه تحت عنوان «شور عاطفه‌ها» با شعار «باهم مشق محبت بنویسیم» از ۲۰ شهریورماه تا ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان بوده و به ۲۳۰ هزار نفر خدمت‌رسانی انجام می‌شود. ۴۳ هزار دانش‌آموز، ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو و هزار و ۲۰۰ طلبه جامعه نخبگانی کمیته امداد استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: بنا به اعلام ستاد ملی کرونا و تداوم شیوع ویروس کرونا آموزش نیز به صورت غیرحضوری‌ ادامه دارد و یکی از ملزومات اصلی اقلام تحصیلی، لوازمی ازجمله تبلت و گوشی هوشمند است. برابر بررسی‌ها بالغ‌بر ۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند. در این ایام پویش نذر امام سجاد(ع) را برای تأمین هزار دستگاه تبلت برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم در این مرحله بتوانیم نیاز برخی دانش‌آموزان را مرتفع کنیم.

تراهی افزود: از خیرین، نیکوکاران، بنگاه‌های اقتصادی و صنایع غرب بندرعباس دعوت می‌کنم در این پویش حضور یافته و مجموعه کمیته امداد را همراهی کنند تا بتوانیم هر ۵ هزار دستگاه تبلت موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند را تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه سال جاری در طرح ایتام و اکرام حامیان هرمزگان رتبه اول تحقق برنامه‌ها را کسب کردند، بیان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خوداتکایی اقتصادی خانواده‌ها هدف اصلی ماست و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده و تا پایان سال جاری ۹ هزار شغل ایجاد می‌شود. توسعه فرهنگ کار و تلاش نیازمند فرهنگ‌سازی است تا خانواده‌ها نسبت به کار و خوداتکایی دغدغه داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان عنوان کرد: مردم و خیرین نیک‌اندیش استان می‌توانند برای شرکت در پویش تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان با شماره‌گیری کد دستوری #1*076*8877* و یا واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۲۲۲ در این پویش و امر خداپسندانه شرکت کنند.

تراهی ادامه داد: مراکز نیکوکاری آماده دریافت و جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی مردم ازجمله اقلام تحصیلی، پوشاک، تبلت و گوشی‌های هوشمند و توزیع آن بین دانش‌آموزان نیازمند استان هستند. تمام تلاش ما در کمیته امداد استان هرمزگان این است که اجازه ندهیم هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند.

انتهای پیام
captcha