فراگیری پیام صبر و مقاومت حضرت رقیه(س) در جهان
کد خبر: 3997218
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

فراگیری پیام صبر و مقاومت حضرت رقیه(س) در جهان

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب با تأکید بر اهمیت نقش حضرت رقیه(س) در ماندگاری نام کربلا و عاشورا، گفت:  امروز پیام صبر و مقاومت و وفاداری حضرت رقیه(س) جهانی و فراگیر شده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، بی‌بی‌معصومه میرجلیلی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، صبح امروز، 22 شهریورماه، در  نشست آمادگی بازگشایی این مدرسه علمیه، ضمن تسلیت ایام ماه صفر، اظهار کرد: بعد از واقعه عاشورا اسیران عزادار، روزها به عزاداری و گریه بر مصیبت‌های خود می‌پرداختند و این‌گونه، مردم را از فجایع کربلا آگاه می‌ساختند و از چهره کریه عاملان آن فجایع هولناک، پرده برمی‌داشتند.

وی افزود: به فرموده امام سجاد(ع) پس از وقایع کربلا، دشوارترین مصیبت بر اهل بیت(ع) در شام اتفاق افتاده است. این مطلب به خوبی گویای عمق مصائب آنان در این سرزمین و قطره‌ای از دریای بیکران درد و رنج آنان است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تصریح کرد: از وقایع مهم ماه صفر، شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و یکی از شخصیت‌های برجسته در میان اسرای واقعه عاشورا، حضرت رقیه(س) طفل 3 ساله‌ای است که در ماندگاری نام کربلا و عاشورا نقش به سزایی در تاریخ تشیع دارد.

میرجلیلی عنوان کرد: حضرت رقیه(س) در مدت عمر کوتاه خود در دامان اهل بیت(ع)، به ویژه پدر گرامی‌اش امام حسین (ع) پرورش یافت و با وجود همان سن کم به عنوان یکی از زیباترین اسطوره‌های ایثار و مقاومت در تاریخ معرفی شدند. حضرت رقیه(س) در خانواده‌ای رشد یافت که همگی سیراب از زلال معرفت امام حسین (ع) بودند. این خانواده از بزرگ‌ترین اسطوره‌های علم و ادب و معرفت و ایثار همچون حضرت زینب کبرا(س)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت علی بن الحسین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و ... تشکیل شده بود.

وی در پایان یادآور شد: ظلم و شقاوت در زمان اسارت خاندان اهل بیت(ع) تا جایی رسید که طفل 3 ساله با وجود فشارها و سختی‌های فراوان به شهادت رسید، اما پیام صبر و مقاومت و وفاداری حضرت رقیه(س) جهانی و فراگیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha