برگزاری سوگواره بین‌المللی «احسن العزاء» برای غیر ایرانی‌ها
کد خبر: 3998500
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

برگزاری سوگواره بین‌المللی «احسن العزاء» برای غیر ایرانی‌ها

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری نخستین سوگواره بین‌المللی «احسن العزاء: بهترین سوگواری» از سوی این مجمع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد زارعان، معاون امور بین‌‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌اکنون در حال اجرای طرح سوگواره جهانی و بین‌المللی «أحسن العزاء» برای ارتباط با جوامع اهل بیتی در دنیا و ارزیابی فعالیت‌های آنان در زمینه سوگواری محرم، صفر و ایام اربعین هستیم.

وی افزود: این برنامه با شعار اهل بیت(ع)، محور احیاء و تعظیم شعائر الهی  از سوی معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) برنامه‌ریزی شده و با هدف معرفی، انتخاب، تقدیر و جهت‌دهی به همه خدمات حسینی براساس آموزه‌های قرآن و عترت در حال اجراست.

سوگواره بین‌المللی احسن العزاء، افق‌هایی همچون معرفی و انتخاب برترین هیئات، مراسم‌ها، خدمات و خادمین حسینی و در نهایت، ساماندهی، حمایت، تقویت و رشد و تعالی آنان را در عرصه بین‌الملل هدف‌گذاری کرده است.

مهلت ارسال گزارش‌های کوتاه تصویری معرفی هیئات و خدمات حسینی از زبان خودشان در دو قالب فیلم و عکس (کلیپ کوتاه و اسلایدشو) تا پایان ماه صفر سال جاری تعیین شده است که همه فعالیت‌ها در ماه محرم و صفر امسال را شامل می‌شود.

این سوگواره بین‌المللی که ویژه مخاطبان غیرایرانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است، با رویکرد تبلیغی، هنری و رسانه‌ای آماده دریافت آثاری همچون  برنامه‌های نمایشی (تعزیه، تئاتر و ...)، آیین‌های سوگواری محلی، مراسم‌های سخنرانی، مداحی و عزاداری، ویژه برنامه‌های اربعین و تجربه‌های ویژه و اقدامات ابتکاری است.

پس از دریافت، غربالگری و داوری گزارش‌های تصویری واصله، آثار برگزیده در بخش‌های گوناگون، در راستای تحول و ارتقاء، مورد حمایت قرار گرفته و طی برگزاری مراسم اختتامیه، تجلیل و تقدیر می‌شوند. علاوه بر اینکه زمینه تشکیل و راه‌اندازی باشگاه نوآوری، رشد و تعالی نیز با نقش‌آفرینی جدی نوجوانان، جوانان، بانوان و... در سایر مناسبت‌های دینی و مذهبی با هدف تعظیم شعائر الهی نیز فراهم خواهد شد.

برگزاری نخستین سوگواره بین‌المللی «احسن العزاء» برای غیر ایرانی‌ها

برگزاری نخستین سوگواره بین‌المللی «احسن العزاء» برای غیر ایرانی‌ها

انتهای پیام
captcha