پیشکسوتان جهاد و مقاومت؛ سرمایه‌های اجتماعی نظام
کد خبر: 3999128
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

پیشکسوتان جهاد و مقاومت؛ سرمایه‌های اجتماعی نظام

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت را سرمایه‌های اجتماعی نظام دانست و افزود: تجربیات این افراد باید ثبت و ضبط و مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 30 شهریورماه در مراسم تجلیل از 30 هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت و خلق حماسه‌های متعدد در بخش های مختلف دستاورد انقلاب اسلامی است که در طول 42 سال شاهد هستیم.

وی دفاع مقدس را سرمایه ارزشمند ملت دانست و ادامه داد: تجربیات این ایام همچون گنجینه گرانبهایی در اختیار ما است که می‌تواند راهبردی برای سال‌های پیشرو باشد. در هشت سال رشادت و ایثار شاهد اتفاقات بسیار منحصربه‌فرد بوده‌ایم که حاصل تلاش جمعی همه ملت ایران و نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و بسیجی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: موفقیت‌ها در سال‌های گذشته به برکت حماسه‌آفرینی جوانان و بهره‌گیری از دستاوردها و تجربیات دفاع مقدس حاصل شد و برای تعمیق و گسترش فرهنگ ارزشی ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت باید برنامه‌ریزی کرد. ضروری است تا فرهنگ ایثار و شهادت توانمند و تقویت شود. این هفته فرصتی گرانبها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه اراک به توطئه‌افکنی دشمنان در سال‌های اخیر و برنامه‌ریزی آنان برای دور نگه داشتن نوجوانان  جوانان از مبانی اعتقادی و ارزشی اشاره و اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با توطئه‌انگیزی و فتنه‌آفرینی فراموشی ارزش‌ها و تحریف دفاع مقدس را اولویت و در دستور برنامه‌های خود قرار دادند و هوشیاری ملت نسبت به توطئه‌های دشمنان امری لازم است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همچنین نقش ستاد کنگره شهدای استان را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت مهم توصیف کرد و گفت: به همت فرماندهی سپاه روح‌الله، نیروهای انتظامی، نظامی و ستاد کنگره شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم و باید این اقدامات ادامه‌دار باشد.

وی پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت را سرمایه اجتماعی نظام دانست و با اشاره به اینکه تجربیات این افراد باید ثبت و ضبط و مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی وظیفه همگانی است و باید این رسالت خطیر مورد اهمیت دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha