انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را مقاوم کرده است
کد خبر: 3999578
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را مقاوم کرده است

امام جمعه شاهرود بر ضرورت الگوسازی از پیام دفاع مقدس و همچنین مجاهدت‌های رزمندگان ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را مقاوم کرده است.

انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را مقاوم کرده است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 31  شهریور در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود به مناسبت اولین روز از هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را مقاوم کرده است، گفت: الگوسازی از پیام دفاع مقدس و همچنین مجاهدت‌های رزمندگان ایران اسلامی در چهار دهه اخیر ضرورت دارد.

وی افزود: الگوسازی برای انتقال مفاهیم اساسی مانند جهاد و ایثار به نسل جوان اهمیت دارد که بر این اساس ارزش‌های دفاع مقدس ما برگرفته از قیام عاشورا است که اگر آن به نسل امروز و فردا منتقل شود قطعا موفقیت‌های زیادی برای کشورمان حاصل می‌شود.

امام جمعه شاهرود ایثارگری را در زمره ارزش‌های ماندگار دفاع مقدس برشمرد و افزود: جهت رسیدن به یک هدف عالی باید ایثار و از جان گذشتگی کرد و این موضوع در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان به وضوح مشاهده شد.

امینی اخلاص را دیگر ویژگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس در کنار ایثار برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس پشت جبهه، خط میانه و خط مقدم اخلاص موج می‌زد و مردم نیز خالصانه هرچه در توان داشتند برای حمایت از جبهه‌های حق علیه باطل می‌گذاشتند.

به گفته وی؛ رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اخلاص، روحیه و مقاومت عاشورایی را به منصه ظهور گذاشتند که بر این اساس  هر کجا در کار اخلاص باشد آن کار ماندگار، مقدس و الهی است و این یکی از رموز ماندگاری انقلاب و دوران دفاع مقدس در تاریخ این کشور است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شیوه مدیریت و روحیه دوران دفاع مقدس در رفع بسیاری از مشکلات کارساز است، افزود: اگر فرهنگ ایثار در خدمت‌رسانی به مردم باشد  خدمت به خلق بدون وقت و زمان از سوی مسئولان، برای رضای خدا است.

انتهای پیام
captcha