مبارزه با بیماری کرونا فرهنگ ایثار را در دل ملت ایران زنده کرد
کد خبر: 4000866
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

مبارزه با بیماری کرونا فرهنگ ایثار را در دل ملت ایران زنده کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ویروس کرونا دردها، رنج‌ها و مشکلات عدیده‌ای را برای تمام مردم به وجود آورد اما نکات مثبتی نیز داشت و فرهنگ و روحیه ایثار، فداکاری، یکی‌شدن، اتحاد و همدلی دوران دفاع مقدس را بار دیگر در دل‌ ملت ایران زنده کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان امروز، 6 مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: همه کشورها پایان جنگ را جشن می‌گیرند اما ما شروع دوران دفاع مقدس را جشن می‌گیریم چرا که این ایام آغاز فرهنگ اتحاد، یکپارچگی و اتمام منیت‌ها و آغاز یکی شدن‌ها بود.

وی دوران دفاع مقدس را پایه‌ریزی فرهنگ ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و هیچ شدن برای ماندگاری کشور دانست و افزود: شهدا و ایثارگران و آنهایی که رفتند کم هیاهوترین و بی‌ادعاترین افراد جامعه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با تأکید بر اینکه در مقابل ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان دفاع مقدس سر تعظیم فرود می‌آوریم، بیان کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت باید همواره در جامعه ما ساری و جاری باشد تا بتوانیم کشور را از شر بلایا محفوظ کنیم.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا و گرامیداشت یاد و شهدای مدافع سلامت در دوران کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در آغاز شیوع ویروس کرونا هیچ کس فکر نمی کرد این پاندمی تا به امروز در کشور ادامه یابد.

رضاعی با اشاره به شهادت پنج شهید مدافع سلامت در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان ادامه داد: شهدای مدافع سلامت همچون شهدای دوران دفاع مقدس خالصانه و خاضعانه در عرصه خدمت به ایثار و فداکاری پرداختند. شهید بابک رشیدیان یکی از شهدای مدافع سلامت استان کردستان الگو و اسوه در عرصه خدمات‌رسانی به بیماران بودند و در طول دوران زندگی خود با بیمارانش زندگی کرد، با آنان درد کشید و با آنان همراه بود.دکتر رشیدیان با وجود آنکه تمام امکانات برای راه‌اندازی مطب برایشان فراهم بود اما هیچگاه این کار را نکرد و همواره همراه بیماران خود بود و در راه اعتقاداتش جان عزیز خود را تقدیم کرد.

وی افزود: ویروس کرونا دردها، رنج‌ها، گریستن‌ها و مشکلات عدیده‌ای را برای تمام مردم ما به وجود آورد اما در کنار این نکات مثبتی را نیز داشت و فرهنگ و روحیه ایثار، فداکاری، یکی‌شدن، اتحاد و همدلی دوران دفاع مقدس را بار دیگر در دل‌های ملت ایران زنده کرد.

رضاعی گفت: ما در این دوران پرستاران و پزشکانی را دیدیم که سُرم به دست و بیمار اما به دلیل نیاز بیماران در سر شیفت خود حاضر بود و پرستارانی که داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی آن هم در دورانی که نه واکسنی و نه ایمنی بود، در عرصه خدمت به بیماران کرونایی حاضر شدند. خوشبختانه در استان کردستان با وجود آنکه در اوج پیک پنجم کرونا قرار داریم با همکاری و تعامل کادر و خانواده بهداشت و درمان هم از لحاظ بیماریابی در سطح بالایی نسبت به سایر استانی کشور برخورداریم و هم تعداد فوتی‌های ما نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به تقدیر وزارت بهداشت و درمان از استان کردستان اظهار کرد: این مهم جز با ایثار و فداکاری دسته‌جمعی و روحیه بسیجی و تلاش برای ارائه بهترین خدمت به مردم محقق نمی‌شد. با مشارکت و تعامل رؤسای بیمارستان‌های استان در زمینه تجهیزات اکسیژن‌ساز، ذخیره اکسیژن و تجهیزات تهویه و ... ما هیچ‌گونه کمبودی در استان نداریم و به جز در موارد اندکی از کپسول‌های اکسیژن برای بیماران استفاده نمی‌کنیم.

رضاعی به واکسیناسیون مردم استان اشاره و بیان کرد: در زمینه واکسیناسیون با وجود مشکلات و گرفتاری‌های بسیار در حوزه بهداشت و درمان یکی از کم حاشیه‌ترین استان‌های کشور هستیم.

وی با اشاره به تزریق روزانه 19 تا 20 هزار دُز واکسن در سطح استان بیان کرد: در تزریق واکسیناسیون با مشارکت هلال احمر، سپاه و بسیج در سطح استان روند مطلوبی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان به راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان اشاره و بیان کرد: به همت سپاه بیت‌القدس استان روند تحویل مکان و راه‌اندازی مراکز تجمیعی در استان با سهولت انجام شده و این امر در بالارفتن عملکرد ما در عرصه واکسیناسیون بسیار مؤثر بوده است.

وی به همنوایی دستگاه‌های اجرایی در ایام کرونا اشاره کرد و یاداور شد: این همنوایی زیبا در دوران کرونا همچون دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشت و منیتی و برای رسیدن به یک هدف مشترک صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
captcha