پایان فعالیت کاروان قرآنی «نور اربعین ۱۴۰۰» + عکس
کد خبر: 4001119
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

پایان فعالیت کاروان قرآنی «نور اربعین ۱۴۰۰» + عکس

کاروان نور، اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سفر عتبات عالیات با حضور در مراسم اربعین امسال از سوم تا ششم مهرماه به اجرای ده‌ها محفل و برنامه قرآنی در مسیر پیاده‌روی و کربلای معلی پرداخت.

به گزارش ایکنا، کاروان نور اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سفر عتبات عالیات در مراسم اربعین امسال به سرپرستی سیدمحمد موجانی و متشکل از قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن چون حامد علیزاده، مسعود نیکدستی، امید حسینی‌نژاد، رسول دوست‌محمدی، محسن زهدی‌علیپور، سیدسعید رحیمی، مهدی علم‌خواه، احسان بیات، مهدی تقی‌پور و اعضای گروه بین‌المللی نجم‌الثاقب شرکت کردند.

این کاروان محافل و برنامه‌های قرآنی خود را از سوم مهرماه از مسیر نجف به کربلا آغاز کردند. نخستین برنامه این کاروان با تلاوت رسول دوست محمدی و احسان بیات و همچنین اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین زهدی‌علیپور انجام گرفت و در ادامه نیز آموزش صحت قرائت نماز برای زائران عراقی انجام شد.

از دیگر برنامه‌های این کاروان می‌توان به اجرای گروه نجم‌الثاقب در موکب حشد‌الشعبی اشاره کرد. همچنین محفلی نیز با اجرای مسعود نیکدستی، رسول دوست‌محمدی در موکب قرآنی ابومهدی المهندس (که از سوی حشد الشعبی عراق تدارک دیده شده بود)، انجام شد.

اجرای برنامه در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ با اجرای مهدی تقی‌پور و سیدسعید رحیمی، اجرای برنامه در موکب ندا الاقصی با حضور مهدی علم‌خواه و احسان بیات، همراه با کارگاه آموزشی قرآن، برگزاری محفل در عمود ۱۱۲۰ و در ویژه‌برنامه رهرو (که پشتیبان ۱۸ پلتفرم پخش مراسم‌های مذهبی است) با تلاوت حامد علیزاده و امید حسینی‌نژاد و اجرای تواشیح گروه نجم‌الثاقب همراه بود.

با ورود کاروان نور به کربلای معلی، محفلی نیز در سالن همایش‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری با اجرای حامد علیزاده و  اجرای گروه نجم‌الثاقب تهران برگزار و اجرای برنامه آموزش قرآن و اذانگاهی نیز در موکب حضرت معصومه(س) با اجرای مهدی علم‌خواه و احسان بیات برپا شد.

مصادف با شب اربعین حسینی به افق کشور عراق، امید حسینی‌نژاد از قاریان اعزامی این کاروان در همایشی با عنوان «اربعین و جهانی‌سازی» به اجرای تلاوت پرداخت. همچنین محفل قرآنی از سوی عتبه حسینیه با قرائت قاریان ایرانی چون حامد علیزاده، مهدی تقی‌پور و سیدکریم موسوی در مجمع قرآنی عتبه الحسینیه برگزار شد. همچنین در ویژه‌برنامه‌ تلویزیونی که به صورت مستقیم از شهر کربلا پخش می‌شد، حجت‌الاسلام محسن زهدی‌علیپور به اجرای تلاوت قرآن پرداخت.

آخرین محفل کمیته قرآنی اربعین نیز در محل بعثه مقام معظم رهبری با تلاوت قاریانی چون سیدسعید رحیمی، احسان بیات، حجت‌الاسلام زهدی علیپور و مسعود نیکدستی و اجرای گروه تواشیح نجم‌الثاقب و ابتهال‌خوانی علی خشنود برگزار شد. این مراسم با حضور سیدضیاء از صافی، مسئول فرهنگی حشد شعبی، حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و محسن‌زاده، مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در نجف برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی نور اجرای برنامه در موکب هیئت رزمندگان اسلام قم از سوی رسول دوست‌محمدی و مهدی علم‌خواه و محفل انس با قرآن در موکب مینودشت استان گلستان از سوی حامد علیزاده، مهدی تقی‌پور و مهدی علم‌خواه و آموزش قرآن به زائران این موکب بود.

پایان‌بخش برنامه‌های کاروان قرآنی نور در شهر مقدس کربلا ششم مهرماه با اجرای برنامه‌های قرآنی آموزشی در موکب اهالی قم توسط سیدمحمد موجانی و رسول دوست‌محمدی از قاریان ممتاز و اجرای گروه تواشیح نجم‌الثاقب بود.

انتهای پیام
captcha