اجرای ۴۷ ویژه‌برنامه همزمان با هفته وقف در زنجان
کد خبر: 4001182
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

اجرای ۴۷ ویژه‌برنامه همزمان با هفته وقف در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۴۷ برنامه همزمان با هفته وقف اجرا می‌شود که از مهمترین آن‌ها برگزاری محافل قرآنی، معرفی موقوفات شاخص و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد.

اجرای ۴۷ برنامه همزمان با هفته وقف در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 7 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد که هر ساله برنامه‌های مختلفی برای این دهه تدارک دیده می‌شود.

وی دهه وقف را فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: با توجه به اهمیت وقف در جامعه در تقویم ملی کشور یک روز به نام وقف نام‌گذاری شده است. امسال 47 برنامه در سطح استان با در نظر گرفتن شرایط کرونایی اجرایی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر(ص) اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در بقاع شاخص استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اهم برنامه‌های دهه وقف در زنجان همایش تجلیل از امنا، واقفان، مدافعان سلامت، کارکنان نمونه، دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه و استاندار محترم و مدیران استان و نشست خبری با اصحاب رسانه است.

وی اجرای مسابقه در صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع متبرکه شاخص استان، معرفی موقوفات شاخص استان برای هر شهرستان از طریق فضای مجازی، چاپ و تهیه نشریه احسان ماندگار و گزارش کامل بخشی از فعالیت‌های همه واحدهای اوقاف را از دیگر برنامه‌های دهه وقف برشمرد.

کرمی ادامه داد: تجلیل از خانواده اوقاف، سخنرانی در نمازهای جمعه و گزارش فعالیت‌ها، معرفی امام جماعت موفق، معرفی مؤسسه قرآنی موفق و برگزاری ۵ محفل قرآنی در سطح استان با حضور قاریان برتر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه وقف اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha