اعلام روزشمار دهه وقف در فارس
کد خبر: 4002033
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

اعلام روزشمار دهه وقف در فارس

در تقویم سازمان اوقاف و امور خیریه، ایام پایانی ماه صفر و روز‌های نخست ماه ربیع‌الاول به نام دهه وقف نام‌گذاری شده است که این دهه در سال جاری از فردا، ۱۲ مهرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، جواد یزدانی، مدیر روابط عمومی اوقاف فارس امروز، 11 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: در تقویم سازمان اوقاف و امور خیریه، ایام پایانی ماه صفر و روزهای نخست ماه ربیع‌الاول به نام دهه وقف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه دهه وقف در سال جاری از فردا دوشنبه، 12 مهرماه آغاز خواهد شد، افزود: دهه وقف فرصتی برای ترویج سنت حسنه وقف و تجلیل از واقفان و نیک‌اندیشان است.

یزدانی با تصریح اینکه به مناسبت دهه وقف هر ساله برنامه‌های متنوعی با شعار «همه واقف باشیم» اجرا می‌شود، گفت: در این راستا هر روز دهه وقف به یک نام نامگذاری شده است که متناسب با آن نامگذاری برنامه‌های مرتبط در سطح استان اجرا خواهد شد.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه وقف فارس اظهار کرد: نخستین روز دهه وقف به نام «وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش» نامگذاری شده است. روز سه‌شنبه، 13 مهرماه هم با عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت»، چهارشنبه، ۱۴ مهرماه با عنوان «وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه»، پنج‌شنبه، ۱۵ مهرماه مصادف با شهادت امام رضا(ع) با عنوان «وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت» و روز جمعه، ۱۶ مهر ماه مصادف با آغاز ماه ربیع‌الاول با عنوان «وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی» انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: روز شنبه، ۱۷ مهرماه با عنوان «وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی»، یک‌شنبه، ۱۸ مهرماه با عنوان «وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش بنیان»، دوشنبه، ۱۹ مهرماه امسال با عنوان «وقف، سلامت و بهداشت جامعه»، سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه باعنوان «وقف، اشتغال و تولید» و روز چهارشنبه، ۲۱ مهرماه و آخرین روز از دهه دقف با عنوان «وقف جمعی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی» نامگذاری شده است.

یزدانی در پایان گفت: همچنین میز خدمت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با حضور مدیرکل، معاونان و اعضای ستادی این اداره‌کل به منظور پاسخگوئی و ارائه خدمات در روز جمعه ۱۶ مهرماه در محل اقامه نماز جمعه شیراز دائر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha