وقف فرهنگی اصیل که باید عموم مردم با آن آشنا شوند
کد خبر: 4002093
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

وقف فرهنگی اصیل که باید عموم مردم با آن آشنا شوند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های اجرایی دهه وقف، گفت: مجموع این برنامه‌ها کمک خواهد کرد تا مردم با این فرهنگ اصیل آشنا شوند و این امر منجر به ایجاد و ثبت وقف‌های جدید خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، ۱۱ مهر در دیدار با کارکنان اداره‌کل اوقاف کرمانشاه به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: ضروت انجام وقف تبلیغ و این امر ترویج شود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های دهه وقف، افزود: مجموع این برنامه‌ها کمک می‌کند تا عموم مردم با این فرهنگ اصیل آشنا شده و نسبت به ایجاد و ثبت وقف جدید اقدام کنند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: وقف از ابتدا مورد نظر اسلام بوده و یک باب فقهی از چهل باب موجود در خصوص وقف است و بزرگان دینی در درس خارج خود درباره وقف سخن می‌گویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه حضرت علی(ع) هنگامی که اقدام به حفر چاه می‌کردند، درحالی که هنوز از چاه بالا نیامده بودند آن را وقف کردند، گفت: این کار امیرالمؤمنین(ع) درخصوص درختان خرما و قنواتی که احداث می‌کردند نیز انجام می‌شد تا دیگران بیاموزند و پیروی کنند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: وقف یعنی کار خیر و هیچ وقفی وجود ندارد که واقف آن نظر و نیت خیر نداشته باشد براین اساس اداره اوقاف نیز متصدی کار خیر است.

آیت‌الله علما افزود: دهه وقف فرصتی است برای تبلیغ و ترویج این فرهنگ و با توجه به اهمیت وقف در جامعه باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی در پایان اظهار کرد: سازمان اوقاف تا آن‌جا که می‌تواند باید تلاش کند تا وقف و وقفیات در مسیر خود هزینه شود.

انتهای پیام
captcha