کهگیلویه‌و‌بویراحمد در واکسیناسیون از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود
کد خبر: 4002167
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

کهگیلویه‌و‌بویراحمد در واکسیناسیون از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کهگیلویه‌و‌بویراحمد با تزریق واکسن به ۶۵ درصد جامعه هدف، از استان‌های برتر کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد در واکسیناسیون از استان‌های برتر کشور است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اینکه میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در کشور ۶۰درصد است، اظهار کرد: تاکنون ۲۴ هزار دانش‌آموز در استان واکسینه شده‌اند. موجودی واکسن استان ۱۲۰ هزار دُز است و  به زودی محموله جدیدی هم وارد استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: شاخص نمونه گیری در کشور ۳۸ درصد و در استان و کهگیلویه و بویراحمد با ۸ درصد افزایش نسبت به میانگین کشوری ۴۶ درصد است. این امر حاکی از تسریع در بیماریابی و درمان بیماران کرونایی در استان است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران همچنان بیشترین درگیری را دارند و درصد شیوع کرونا در شهرستان‌های باشت، لنده و بهمئی بیشتر است. طرح بازگشایی مدارس و اماکن ورزشی و تالارها در صورت واکسیناسیون امکان‌پذیر است و از هفته آینده صنوف می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: متأسفانه ۲ بیمار کرونایی در استان در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۴۹ نفر افزایش یافت.

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۲۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری، که از این تعداد ۱۱۳ نفر کرونای قطعی و ۲۱ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲ هزار و ۴۶۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: از مجموع ۴۸۳ نمونه PCR از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت ۲۸ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha