آغاز همکاری و تعامل دوجانبه دانشگاه علوم پزشکی اراک و دمشق
کد خبر: 4002800
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

آغاز همکاری و تعامل دوجانبه دانشگاه علوم پزشکی اراک و دمشق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، راه‌های بررسی تفاهم همکاری بین دو دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه دمشق از طریق ویدئوکنفرانس بررسی شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، شامگاه سه‌شنبه، 13 مهر در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس که با حضور رئیس و تعدادی از معاونان دانشگاه دمشق برگزار شد، بیان کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی و به عنوان قلب صنعتی کشور محسوب می‌شود و صنایع‌های متفاوتی مانند آلومینیوم، آب سنگین، پالایشگاه، پتروشیمی و دیگر صنایع در این استان فعال است.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی و مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک بحث آلاینده‌ها است که اقدامات تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی بسیاری در این حوزه در حال انجام است و بستر مناسبی برای گسترش روابط بین‌المللی محسوب می‌شود تا از ظرفیت و تجارب، استفاده‌ای دوسویه و تعاملی مطلوب برقرار شود.

جمالیان گفت: به منظور افزایش تعاملات در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های مشترک دو دانشگاه، به ‌ویژه انجام پروژه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی نو از رییس دانشگاه دمشق و معاونان ایشان برای بازدید از شهر اراک و دانشگاه علوم پزشکی دعوت شد تا از نزدیک شاهد ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه باشند.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در چند سال اخیر در بحث روابط بین‌الملل دانشجویان کشورهای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی اراک حضور پیدا کردند و از ظرفیت رشته‌های تخصصی، عمومی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، استفاده خوبی شده است. امیدست بتوانیم تعاملات خوبی با کشور دوست و همسایه سوریه داشته باشیم و از ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک و دمشق در مباحث تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی و توریست درمانی استفاده شود.

این مقام مسئول افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اراک چندین مرکز تحقیقاتی فعال در مباحث مختلفی همچون طب سنتی، غدد و..‌. وجود دارد که اقدامات تحقیقاتی متفاوتی در آنها انجام می‌گیرد و امیدواریم که از ظرفیت مجلات دانشگاه دمشق نیز برای محققین دانشگاه علوم پزشکی اراک به خصوص در بحث آلاینده‌ها استفاده لازم را داشته باشیم تا به موازات آن مقالات مناسبی برای دو کشور تولید و منتشر شود. چراکه مطمئناً تبادلات علمی، تحقیقاتی و آموزشی باعث پیشرفت و پیشبرد اهداف دو دانشگاه خواهد شد.

جمالیان تأکید کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های درمان سرطان با به روزترین و مجهزترین دستگاه‌ها در غرب کشور است و دستگاه شتاب‌دهنده بیمارستان آیت‌الله خوانساری جز جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا است که در این مرکز بیمارانی که نیاز به رادیوتراپی و اشعه درمانی دارند، خدمات درمانی خود را با بهترین کیفیت دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری دانشگاه یکی از مجهزترین مراکز با وسایل به روز است و بیماران می‌توانند خدمات تشخیصی و درمانی خود را با مراجعه به مرکز مربوطه دریافت کنند و وجود متخصصان و فوق تخصص‌های با تجربه در درمان بیماران مغز و اعصاب یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی اراک و استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شرق به غرب کشور قرار گرفته و متاسفانه حوادث ترافیکی بسیاری در استان وجود دارد. لذا بیماران ترومایی در استان زیاد هستند که همین امر باعث اختصاص یکی از بیمارستان‌های اصلی استان به درمان بیماران ترومایی شده است که علاوه بر خدمات درمانی، کارهای تحقیقاتی چشمگیری در رشته‌های متفاوت ارتوپدی، جراحی، مغز و اعصاب و عمومی در دست انجام و بررسی است.

محمدیاسر عبدین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دمشق، نیز اظهار کرد: دانشگاه دمشق یک دانشگاه عمومی و شامل تخصص‌های پزشکی و غیر پزشکی است و باید در این تفاهم‌نامه ۲ دانشگاه انتظارات خود را از یکدیگر بیان کرده تا بتوان حداکثر استفاده را از تجارب برد. این ملاقات یکی از مهم‌ترین ملاقات‌های دانشگاه دمشق با دانشگاه‌های خارجی است و امید می‌رود که هرچه سریع‌تر راهبردهای اجرایی در این راستا آغاز شود.

انتهای پیام
captcha