حل مشکل اشتغال جوانان بوشهری مورد توجه مسئولان باشد
کد خبر: 4003190
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

حل مشکل اشتغال جوانان بوشهری مورد توجه مسئولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اولویت حل مشکل اشتغال جوانان بومی استان، گفت: اشتغال نیرو‌های جوان و بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه و صنایع مختلف باید مورد توجه جدی مسئولان باشد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در بوشهر، عصر امروز، 16 مهرماه در جریان سفر رئیس‌جمهور به بوشهر  گفت: سفر‌های استانی گامی برای آشنایی هیئت دولت با مشکلات و توانمندی‌های هر استان است. مردم استان بوشهر از دولت مردمی و انقلابی انتظار زیادی دارند و این انتظار‌ها به حق است و همان‌طور که رئیس جمهور نسبت به همه استان‌ها به‌ویژه بوشهر توجه خاص دارند این سفر می‌تواند منشأ خیرات بسیاری برای استان باشد.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های استان تشریح کرد: اولویت‌های این استان اشتغال نیرو‌های جوان و بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه و صنایع مختلف باید مورد توجه جدی مسئولان باشد. تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی از جمله معضلات استان بوشهر است که با تأسیس 2 راکتور هسته‌ای برای تولید آب شیرین و بهره‌برداری از طرح‌های آب شیرین‌کن این مشکل دیرینه استان در دولت سیزدهم برطرف شود.

صفایی‌بوشهری راه‌آهن بوشهر ـ شیراز را طرحی استراتژیک برشمرد و بیان کرد: ساخت راه‌آهن بوشهر ـ شیراز یک طرح استراتژیک برای بوشهر است که این طرح ضروری برای رونق اقتصادی استان باید به طور حتم به سرانجام برسد. یکی دیگر از موارد تخصیص اعتبار لازم و کافی برای ساخت، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها به عنوان یکی از نیاز‌های مهم این استان است. توسعه مناطق صنعتی شمال استان و تأسیس بنادر مورد نیاز و لایروبی کرانه دریا برای پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا نکته‌ای است که با توجه به شرایط استان بوشهر باید مورد توجه باشد.

وی به صنایع پتروشیمی نیز اشاره و بیان کرد: همچنین باید به صنایع تبدیلی و پایین‌دستی نفت و گاز، پتروشیمی و کشاورزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی مرتبط در بخش‌های مختلف از جمله شهرک صنعتی خرما و گوجه‌فرنگی توجه جدی و کار دقیق انجام شود. لازم است درباره تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به نوین، حمایت از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات فناورانه، تخصیص تسهیلات لازم و جذب سرمایه‌گذاران و سوق دادن آن‌ها به سمت استان بوشهر تدبیر شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha