ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانی
کد خبر: 4003281
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانی تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت: برخی از شهرستان‌ها و مناطق از طرح واکسیناسیون عقب هستند که باید مدیران مدارس واکسیناسیون و بهداشت را به‌عنوان وظیفه در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز،  17مهر در نشست مجازی مدیران، رؤسا و معاونان پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بر ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال تا 20 مهر 1400 و بازگشایی آرام و تدریجی مدارس از اول آبان تأکید کرد.

وی با بیان این که شروع سال تحصیلی چالش‌های بسیاری از جمله ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز مدارس وغیره به همراه دارد، گفت: این روزها همکاران اداری در زمینه صدور ابلاغ نشان دادند که اگر برای کاری برنامه و جدیت داشته باشیم به نتیجه خوبی می‌رسیم، چنانچه برای کاری وقت بگذاریم و تعامل خوبی داشته باشیم مشکلات هم کمتر می‌شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی بتوانیم حقوق‌ها را به موقع ارسال کنیم، افزود: سامانه‌های یکپارچه‌ای طراحی شده که بسیار نتیجه بخش بوده نیروهایی که به خوبی وظیفه خود را انجام نمی‌دهند، شناسایی می‌شوند. همه ما به دنبال این هستیم که کارمان شفاف و روان باشد و حاضر نیستیم کاری خلاف عرف، شرع، منطق و قانون انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هیچ نیرویی بدون ابلاغ نباید وجود داشته باشد حتی اگر نیرویی مازاد است. گاهی نیرویی فضایی اشغال می‌کند اما بدون اثر است، نباید بگذاریم فردی در آموزش و پرورش بدون کارکردن و اثربخشی باشد. تا آموزش و پرورش در مدار اصلی خود قرار گیرد، این موارد به جایگاه رفیع آموزش و پرورش آسیب می‌زند. شیوه‌های صحیح معلمی باید در رأس کار معلمان قرار گیرد، از کنار کم کاری و کوتاهی نباید بگذریم.

اسکندری‌نسببا بیان اینکه 10 میلیارد تومان به حساب مدارس شبانه روزی واریز شده و در این هفته هم مبالغی واریز می‌شود، اظهار کرد: درباره مسائل بهداشتی مدارس مدیران مدارس باید به خوبی مدیریت کنند، خیلی‌ها به دنبال این هستند که نقص و ایرادی برای آموزش و پرورش پیدا کنند، ضرورت دارد تا 20 مهرماه تمام دانش‌آموزان 12 تا 18 سال واکسینه شوند. بعضی از شهرستان‌ها و مناطق عقب هستند این وظیفه مدیران مدارس است واکسیناسیون و بهداشت را در دستور کار قرار دهند، تلاش بر این است از اوایل آبان ماه مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش الگویی مناسب برای خود تهیه کرده، سیاست آرام و تدریجی و در کنار تأمین سلامت دانش‌آموزان توأم با اجرای عدالت آموزشی و توجه به واکسیناسیون و مسائل بهداشتی بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha