ابهامات در تعیین بودجه ستاد اقامه نماز برطرف شود
کد خبر: 4003610
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

ابهامات در تعیین بودجه ستاد اقامه نماز برطرف شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان و مدیر منطقه ۵ کشور با بیان اینکه در تعیین بودجه عمومی و جاری ستاد اقامه نماز ابهاماتی وجود دارد، گفت: در ماده 9 آیین‌نامه مالی کشور صراحت ندارد بودجه تخصیص‌یافته چه میزان است؛ ممکن است برخی مدیران کل یا وزرا به بحث نماز توجه و بیشتر هزینه کنند و از طرف دیگر مدیری این بودجه را در بخش ورزش هزینه کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، گردهمایی مدیران و کارشناسان نماز منطقه ۵ کشور با حضور استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و مرکزی امروز، 18 مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان و مدیر منطقه 5 کشور در این گردهمایی گفت: در تعیین بودجه عمومی و جاری ویژه ادارات و وزارتخانه‌های ادارات کل و بودجه خود ستاد اقامه نماز کشور ابهاماتی وجود دارد. در ماده 9 آیین‌نامه مالی کشور صراحت ندارد بودجه تخصیص‌یافته چه میزان است، وزارتخانه‌ها و ادارات می‌توانند از این بودجه‌ها برای ستاد اقامه نماز خرج کنند، ممکن است برخی مدیران کل یا وزرا به بحث نماز توجه کرده و بیشتر هزینه کنند و از طرف دیگر مدیری کمتر اهمیت دهد و این بودجه را در بخش ورزش هزینه کند.

حسنی‌حلم ادامه داد: اگر قرار است بودجه‌ای به ستاد اقامه نماز و ادارات تخصیص پیدا کند ردیف بودجه آن حال به هر میزان که هست مشخص شود. همچنین خود ستاد نیز متأسفانه ردیف بودجه خاص ندارد و ما از دولتی‌ها غیرمستقیم اعتبار دریافت می‌کنیم. بهتر است ردیف بودجه خاصی را ستاد از سوی سازمان برنامه و بودجه با مصوبه مجلس مطالبه کند تا از سردرگمی رهایی پیدا کنیم، چراکه یک سال اعتبار 20 میلیارد است و فقط 7 میلیارد تحقق پیدا می‌کند و سالی دیگر 10 میلیارد است و فقط یک میلیارد محقق می‌شود، در این زمینه باید با صراحت کار کرد بدین صورت کار پیش نخواهد رفت.

وی ضرورت توجه به شهرستان‌های هر استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: متأسفانه در استان‌ها دو گره کور پایین بودن اعتبار و بی‌توجهی به شهرستان‌ها وجود دارد. اکثر جمعیت هر استان به شهرستان‌های آن تعلق دارد و از طرف دیگر با اعتبارات ناچیز نمی‌توان تحول‌آفرین بود. اگر وزارت کشور نامه‌ای به فرمانداری شهرستان‌های کشور جهت تعیین یکی از افراد تأثیرگذار آن مجموعه به عنوان نماینده در ستاد اقامه نماز همان منطقه ابلاغ کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حسنی‌حلم با بیان اینکه مصوبه دولت برای تخصیص اعتبار به ستاد اقامه نماز صراحت ندارد و همین عامل ما را با مشکل مواجه کرده است، یادآور شد: باید به شهرستان‌ها بیش از پیش توجه کرد و متأسفانه برنامه خاصی برای آنان نداریم و در همان سطح مقدماتی اجرا رها شدند.

مدیر منطقه 5 کشور در پایان افزود: مطالبه ما از ستاد این است که دستورالعمل 12 ماده وزیر کشور سابق را از وزیر دولت سیزدهم پیگیری کنند، چراکه پیگیری و تحقق دستورالعمل‌ها بیش از 30 درصد مشکلات را برطرف می‌کند. همچنین تعیین کارگروه بررسی اسناد بالادستی از سوی ستاد و دولت سیزدهم جهت ارزیابی و راستی‌آزمایی اسناد تحقق‌یافته و تحقق‌نیافته تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha