حفظ سلامت روح و جسم کودکان؛ ضامن سلامت جامعه در آینده
کد خبر: 4005605
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

حفظ سلامت روح و جسم کودکان؛ ضامن سلامت جامعه در آینده

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های معنوی جامعه به شمار می‌روند و حفظ سلامت روح و جسم آنها تضمین‌کننده سلامت جامعه در آینده است.

حفظ سلامت روح و جسم کودکان؛ ضامن سلامت جامعه در آینده

به گزاش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی، محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، شنبه، 24 مهر در بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان مرکزی با اشاره به اهمیت دوران کودکی اظهار کرد: بی‌شک دوران کودکی ایام حساس و مهمی در زندگی افراد قلمداد می‌شود که در این دوره نیازها فردی، روانی و اجتماعی کودکان بیش از هر زمانی نیازمند تأمین است. بنابراین باید بتوان برنامه پرورشی و آموزشی خوبی برای تربیت فرزند صالح داشت.

وی افزود: نامگذاری روزی به نام روز جهانی کودک فرصتی برای ایجاد برابری میان کودکان و بررسی مسائل مربوط به آنان است که نیاز دارد تا برنامه‌ریزان به بهترین شکل برای این قشر جامعه اقدام کند. امروزه موضوع کودک و تربیت و پرورش صحیح از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی و از ارکان مهم سعادت بشری است که باید در کشور ما مجموعه‌های دخیل مانند بهزیستی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و... با برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای پرورش و تربیت این نسل اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل استان ادامه داد: کشورهای بزرگ به منظور پرورش صحیح جسم و جان کودک، سازمان‌های گسترده‌ای را تشکیل داده‌اند این درحالی است که دین مبین اسلام توجه فراوانی به این مسئله کرده که نمونه عملی آن در رفتار پیامبر اکرم(ص) و برخورد این پیامبرعظیم‌الشأن با کودکان مشهود است.

خیرمند در پایان اضافه کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های معنوی جامعه به شمار می‌روند و حفظ سلامت روح و جسم آنها تضمین‌کننده سلامت جامعه در آینده است. بنابراین مسائل کودکان از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت و بررسی ریشه‌ای مسائل اطفال و از جمله بزهکاری کودکان برای رسیدن به یک جامعه ایده‌آل شرطی ضروری است.

انتهای پیام
captcha