بیماریابی و حمایت از بیماران با سرعت‌بخشی به طرح شهید سلیمانی
کد خبر: 4005914
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

بیماریابی و حمایت از بیماران با سرعت‌بخشی به طرح شهید سلیمانی

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در چهار شهرستان نارنجی استان، با مسئولیت فرمانداران تیم‌های واکنش سریع شکل بگیرد، گفت: از طرح شهید سلیمانی استفاده شود تا با حرکتی جدی و بسیار سریع، بیماریابی، مراقبت و حمایت از بیماران انجام شود.

بیماریابی و حمایت از بیماران با سرعت‌بخشی به طرح شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 25 مهرماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به واکسن تأمین شده و تعدد مراکز  واکسیناسیون، بیان کرد: باید تلاش کنیم با استفاده از این ظرفیت‌ها، واکسیناسیون به‌صورت فراگیر و جدی دنبال شود. صدا‌وسیما و رسانه‌های استان باید با  اطلاع‌رسانی، تبلیغ و اقناع‌سازی در این خصوص تلاش کند.

وی در خصوص برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: راهپیمایی مردمی در این روز برگزار نخواهد شد و اگر شهرها از  وضعیت و رنگ‌بندی قرمز برخوردار باشند، یک مراسم محوری در مرکز استان در حسینیه جماران با تعداد اندکی شرکت‌کننده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

ملانوری با بیان اینکه در چهار شهرستان نارنجی استان، با مسئولیت فرمانداران تیم‌های واکنش سریع شکل بگیرد، ادامه داد: در صورتی که وضعیت رنگ‌بندی شهرها قرمز نباشد، در مرکز استان در میدان قدس و با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها، مراسمی برگزار می‌شود و در مراکز شهرستان‌ها نیز به همین شکل عمل خواهد شد.

وی بیان کرد: از آنجا که در فصل برداشت زرشک و در آستانه برداشت زعفران قرار داریم و با توجه به تجربه سال گذشته (در پیک سوم) باید برای این مهم تولید محتوا شود. فرمانداران شهرستان‌هایی که این محصولات کشت می‌شوند، باید با همکاری جهاد کشاورزی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا‌وسیما در این خصوص تولید محتوا کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه چنانچه مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را جدی بگیرند، می‌توانند محصولات خود را بدون نگرانی برداشت کنند، افزود: با توجه به اظهارنظرهایی که در مورد مدیریت بیماری کرونا، درمان بیماری، واکسن و... گاه توسط افراد غیرمتخصص در رسانه‌ها صورت می‌گیرد، تأکید بر این است که جز دانشگاه علوم پزشکی هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها نیز نباید این اظهارات غیر کارشناسی را منعکس کنند، چراکه در حالی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، علما و بزرگان واکسن زده‌اند و دولت در راه تهیه و تولید واکسن هزینه بسیاری کرده، اظهارنظر خلاف این مهم، هیچ جایگاهی ندارد.

ملانوری اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی  پیک ششم بیماری در آبان‌ماه مردم در دورهمی‌های  پاییز و زمستان، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضد‌عفونی‌کننده را جدی بگیرند. همچنین با توجه به شرایط پساکرونایی باید ستاد برنامه‌ریزی، هماهنگی و مدیریت آسیب‌های فرهنگی اجتماعی دوران کرونا در استان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: نسخه‌ای از سند آسیب‌های اجتماعی دوران کرونا و راهکارهای شناسایی شده در این زمینه در اختیار اعضای ستاد و فرمانداران شهرستان‌های استان قرار گیرد تا طی یک هفته نظرات اصلاحی خود را ارائه کنند. نظرات پیشنهادی اعضا و پیش‌نویس راه‌اندازی این ستاد، در جلسه آتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha