کشف اشیای سه هزار ساله در یک انبار دارو در زاهدان
کد خبر: 4007301
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

کشف اشیای سه هزار ساله در یک انبار دارو در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیا و عتیقه‌های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط مأموران انتظامی این استان در زاهدان خبر داد.

کشف اشیای سه هزار ساله  انبار دارو زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، از کشف اشیا و عتیقه‌های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط مأموران انتظامی این استان در زاهدان خبر داد.

وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیا تاریخی توسط فردی در زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیرمجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، دو عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزئینی و ارزشی را کشف که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه‌ جات مکشوفه به ۲ الی سه هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است، اظهار کرد: اشیا عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود، پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

سردار طاهری در پایان افزود: از شهروندان و هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: ایمنا

انتهای پیام
captcha