فعالیت 50 کتابخانه روستایی در فارس
کد خبر: 4007410
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

فعالیت 50 کتابخانه روستایی در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از فعالیت 245 کتابخانه عمومی در سطح استان خبر داد که از این تعداد 50 کتابخانه روستایی هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، اول آبان‌ماه در دیدار با تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت: در استان فارس 245 کتابخانه نهادی و مشارکتی در حال فعالیت هستند که از این تعداد 50 کتابخانه روستایی هستند  و به عنوان تنها پایگاه فرهنگی تمام خدماتی که کتابخانه‌های شهری ارائه می‌دهند در روستا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به رسالت کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی با آگاهی‌رسانی، کمک به آموزش مادام‌العمر و پرکردن اوقات فراغت مردم به رسالت خود عمل می‌کنند.

منوچهری ادامه داد: بیش از 40 میلیون منبع در کتابخانه‌ها و بیش 125 میلیون رکورد در پایگاه مگاپیپر در اختیار مردم است که هر فرد می‌تواند با عضویت در یک کتابخانه از این منابع استفاده کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تأکید کرد: در سال گذشته بیش از 11700 رویداد کوچک و بزرگ فرهنگی را در کل کشور انجام شده است که سرآمد همه آن‌ها جشنواره کتابخوانی رضوی است.

منوچهری همچنین به روند جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: از دوره ششم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره شد، روند رو به رشدی داشته است به طوری که در سال گذشته بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر در کشور و بیش از 87000 نفر در استان فارس از این رویداد استقبال کردند که برای یک جشنواره کتابخوانی با موضوع مذهبی بی نظیر است.

وی با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل همه مردم می‌شود، گفت: یکی از مواردی که در سال‌های اخیر به آن بیشتر توجه شده است گروه‌های خاص همچون نابینایان، ناشنوایان، نوسوادان، زندانیان و ... است که سعی شده است در کتابخانه‌های عمومی به این افراد هم توجه ویژه شود.

انتهای پیام
captcha